افتتاح نمایشگاه هنر خطاطی و تذهیب در آنکارا

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار هنر خطاطی و تذهیب خانم ممنوعه بیرکان، در مجموعه تاریخی قلعه آنکارا افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه هنر خطاطی و تذهیب در آنکارا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه آثار هنر خطاطی و تذهیب خانم ممنوعه بیرکان با حضور رضا عزیزیان، معاون رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سوی گالری هنرهای امین در مجموعه تاریخی قلعه آنکارا افتتاح شد.
    در این مراسم، عزیزیان در سخنان خود، توجه به اهمیت هنر در زندگی روزمره را یکی از ضروریات دنیای کنونی برشمرد و افزود: بدون در نظر گرفتن نقش هنر در زندگی، ادامه حیات انسانی سخت و دشوار است.
    معاون رایزنی فرهنگی کشورمان با اشاره به آثار موجود در نمایشگاه، هنر خطاطی را یکی از هنرهای اصیل اسلامی دانست و افزود: معنویت و نوآوری، یکی از ویژگی‌های ممتاز و برجسته در هنر خطاطی است که به وضوح در آثار موجود در این نمایشگاه نمایان است.
    وی ضمن تشریح هنر قدسی، به نقش هنرمند در خلق آثار اشاره کرد و افزود: در هنر قدسی، هنرمند واسطه فیض الهی و وسیله‌ای برای تبیین و خلق فیض رحمانی است؛ از این رو، آثار تولید شده در حقیقت جلوه‌ زیبایی خداوند است.
    معاون رایزنی فرهنگی کشورمان با اشاره به تاریخچه هنر تذهیب، افزود: این هنر از دوره ساسانی آغاز شده است و هنرمندان ایرانی با مزین‌ساختن ادبیات و آثار قرآنی به هنر تذهیب توانسته‌اند جلوه‌های بصری هنر خطاطی را تکامل بخشند.
    وی توفیقات هنرمندان ترک را در زمینه هنر خطاطی و تذهیب قابل توجه و ارزشمند توصیف کرد و افزود: شاهد رشد چشمگیری از سوی هنرمندان ترک در این زمینه هستیم و امیدواریم به زودی شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان دو کشور در این زمینه نیز باشیم.
    بنابر اعلام این خبر، نمایشگاه آثار هنر خطاطی و تذهیب خانم ممنوعه بیرکان به مدت 10 روز متوالی در منطقه تاریخی قلعه آنکارا، دایر است.
    گفتنی است، آثار شهرام مهدوی، هنرمند معلول کشورمان طی مهرماه سال جاری در گالری مرکزی هنرهای امین، به نمایش در می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت