از برگزاری هفته فرهنگی مشترک با ایران استقبال می‌کنیم

عصر نمایشگاه- مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و پاکستان باید به دنبال مسیرهای تازه همکاری در این زمینه‌ها باشیم.

از برگزاری هفته فرهنگی مشترک با ایران استقبال می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه » به نقل از فارس ؛ «عرفان‌صدیقی» مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور فرهنگی  گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و پاکستان باید به دنبال مسیرهای تازه همکاری در این زمینه‌ها باشیم.

    وی افزود: دولت پاکستان علاقه‌مند به گسترش روابط فرهنگی با ایران است و از برگزاری نمایشگاه‌ و هفته‌های فرهنگی در هر دو کشور استقبال می‌کند.

    صدیقی تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک زمینه نزدیک شدن بیشتر مردم دو کشور و آشنایی با آداب و رسومی را که ریشه تاریخی دارد بیشتر فراهم می‌کند.

    مشاور ویژه نواز شریف اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور اسلامی با سابقه فرهنگی مشترک هستند که شخصیت‌هایی چون سعدی، حافظ شیرازی و علامه اقبال لاهوری پیوند دهنده این اشتراکات می‌باشند.

    وی افزود: با توجه به عمق روابط تاریخی دو کشور امور فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد بنابراین خواستار گسترش فعالیت خانه فرهنگ ایران و مسئولین پاکستانی در این کشور هستیم.

    صدیقی تصریح کرد: باید کتاب‌های فارسی به زبان اردو و کتاب‌های اردو به زبان فارسی ترجمه شود زیرا میزان ترجمه‌های فعلی بسیار کم است و همه موضوعات را هم در بر نمی‌گیرد.

    عرفان صدیقی ادامه داد: گسترش روابط فرهنگی بین پاکستان و ایران تثبیت روابط دوستانه پایدار را به دنبال دارد بنابراین باید بیشتر به این موضوع توجه شود.

    وی افزود: مقامات ایران خواستار برگزاری هفته فرهنگی در پاکستان شدند که از این موضوع استقبال می‌کنیم و در قبال خواهان برگزاری هفته فرهنگ مشترک در ایران هستیم.

    صدیقی تأکید کرد: پاکستان حاضر است برای برگزاری برنامه‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام در مشهد همکاری کند.

    عرفان صدیقی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی پاکستان در مشهد به عنوان پایتخت معنوی همچنین فرهنگی ایران تأثیر بیشتری دارد بنابراین خواهان گسترش این نوع فعالیت‌ها در این شهر هستیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت