اسقبال از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب یونان

عصر نمایشگاه- کتاب‌های «مریم، عیسی و مسحیت از دیدگاه اسلام» و «عشق در اسلام» که توسط رایزنی فرهنگی کشورمان منتشر شده است، مورد استقبال بازدید‌کنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب یونان قرار گرفت.

اسقبال از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب یونان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل ازسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یونان، روز شنبه (23 اردیبهشت‌ماه) با شرکت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در شهر تسالونیک واقع در شمال یونان افتتاح شد.

    خانم لیدایا کندورد، وزیر فرهنگ یونان در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، با تأکید بر ضرورت تقویت روحیه کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه بین‌المللی، تشویق شهروندان برای روی آوردن به کتابخوانی و افزایش سطح علمی شهروندان است.

    وی ادامه داد: وظیفه اهل قلم و روشنفکران کشور بسیار سنگین و وزارت فرهنگ در راستای ارایه دستاوردهای علمی آنان تمام تلاش‌های خود را بکار خواهد گرفت.

    وزیر فرهنگ یونان در ادامه، گفت: برنامه‌ای برای تقویت کتابخانه‌های شهرداری‌های کشور با تعیین هیأت کارشناسی برای توزیع درست و نظارت بر دسترسی آسان شهروندان به منابع علمی در جهت توزیع عادلانه کتاب در مناطق دور افتاده انجام خواهیم داد.

    وی با تأکید بر نقش کتاب در آینده کشور نیز، گفت: به زودی جوایز دولتی برای اهداء به نویسندگان و به خصوص نویسندگان جوان کشور در نظر خواهیم گرفت تا با تشویق آنان زمینه تولید کتاب‌های خوب و علمی را افزایش دهیم.

    در حاشیه برگزاری این مراسم، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با وزیر فرهنگ یونان دیدار و طرفین بر تمایل دو کشور برای توسعه روابط فرهنگی، تأکید کردند.

    غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با اسقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان قرار گرفت و بیش‌از 300 جلد کتاب ترجمه شده به زبان یونانی به بازدیدکنندگان علاقمند اهداء شد.

    کتاب‌های «مریم، عیسی و مسحیت از دیدگاه اسلام» و «عشق در اسلام» که به تازگی توسط رایزنی فرهنگی کشورمان ترجمه و به چاپ رسیده است، مورد توجه خاص بازدیدکنندگان از غرفه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

    آوای توحید، نامه تاریخی امام خمینی (ره)، زن از منظر امام خمینی (ره)، وصیت نامه خصرت امام خمینی (ره)، تاریخ تحلیلی اسلام و گلچینی از نهج البلاغه امام علی (ع) و کتاب رساله حقوق امام سجاد (ع) از جمله آثار ارائه شده رایزنی فرهنگی کشورمان در این نمایشگاه است.

    همچنین، فیلم مستتد باد بهاری، ایران امروز و هفت رُخ فرخ در غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان با زیرنویس یونانی برای علاقمندان تا پایان این نمایشگاه بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود.

    بنابر اعلام این خبر، در این نمایشگاه بین‌المللی که به مدت پنج روز متوالی دایر است، تعداد 250 ناشر، 21 کشور، 400 برنامه هنری، 700 سخنران و بیش‌از 10 هزار عنوان کتاب نمایش داده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت