سومین همایش هنر اسلامی با نام «تصویرماندگار» برگزار می شود

عصر نمایشگاه- سومین همایش هنراسلامی با نام «تصویرماندگار» با حضور اساتید برجسته رشته هنر با ارایه مقالات برتر این حوزه دوشنبه یکم خرداد در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

سومین همایش هنر اسلامی با نام «تصویرماندگار» برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری مهر، سومین همایش هنراسلامی با نام «تصویرماندگار» با حضور اساتید برجسته رشته هنر با ارایه مقالات برتر   این حوزه دوشنبه یکم خرداد ساعت 8 تا 16 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.                             

     نگرشی برارتباط نقوش تزیینی و عناصرین معماری درخانه نیما یوشیج، بررسی نقوش تزیینی امامزاده های شهرستان دماوند استان تهران ، معماری معاصر قطر با تمرکز بر هندسه در تزئینات و سطوح ، تحلیل پدیدار شناسی نور در دیدگاه سهروردی با الگویی از شاهچراغ مولفه و موضوعاتی است که در بخش نخست این همایش با حضور (اساتید شجاعی، قادیکلایی، محمدخزایی، عطیه یوزباشی، زهرا نجف پور خادم، ابراهیمی، عارف عزیزپور، نوشین رضایی و محمودی بررسی و تحلیل می شود.

    در ادامه مقاله ای با موضوع «نسخ خطی و صنایع دستی» توسط علیرضا بهرمان، بررسی نقش مایه های اسطوره ای بومی سقانفارهای شرق مازندران با حضور مرضیه اکبرپورکامی، حسن هاشمی زرج آبادی وعلی زارعی در بخش دوم این همایش تحلیل می شود.

    همچنین معرفی دو نسخه کمتر دیده شده از خمسه نظامی محفوظ در کتابخانه ملی فرانسه و نسخه 6613 محفوظ در کتابخانه ملی انگلستان با حضور بخشیان و بهنام کامرانی بخش جنبی این همایش یک روزه است .

    نگاره های رزم و رزم افزار بر سفالینه کلابه ای، نقوش رنگارنگ عصر سامانی توسط مجید حاجی تبار و بررسی سطوح مختلف عملکرد تزیینات در معماری ایران دروه اسلامی با حضور فاطمه آهنی برنامه پایانی بخش دوم همایش است.

    برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، مقالات پوستری، اجرای زنده موسیقی ، تجلیل از اساتید بخش های دیگراین همایش است.

    مهناز شایسته فردبیرعلمی همایش، مجید ملانوروزی معاونت هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا بهرمان از سخنرانان این همایش است.

    علاقمندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خ دکترشریعتی، خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت