مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد

اقدامات در دست انجام برای جلوگیری از ریزش مخاطب در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات نمایشگاه کتاب تهران با اذعان به ریسک پذیر بودن حضور ناشران در نمایشگاه بیست و نهم، اقدامات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از ریزش مخاطب در نمایشگاه را تشریح کرد.

اقدامات در دست انجام برای جلوگیری از ریزش مخاطب در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،محمدحسین متولی مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به ناشناخته بودن شهر آفتاب برای عموم ناشران و نیز مخاطبان نمایشگاه کتاب، چه برنامه‌هایی در حوزه تبلیغات برای رفع نگرانی از احتمال ریزش شدید بازدیدکنندگان در این دوره از نمایشگاه کتاب دارید؟، گفت: ما انجام برخی فعالیت‌های تبلیغی را برای جذاب کردن حضور در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، در اولویت گذاشته‌ایم و بر این اساس قرار است بیشتر روی صدا و سیما و تبلیغات شهری، تمرکز کنیم.

    وی افزود: شهرداری به لحاظ امکان‌هایی که برای تبلیغات شهری در اختیار دارد مثل بنرها و بیلبوردها و صدا و سیما هم به جهت برنامه‌هایی که می‌تواند به صورت زنده در شهر آفتاب پخش کند و نیز فعالیت‌های ترویجی که با استفاده از کمک این رسانه قابل انجام است، دو نهاد مهمی هستند که ما روی کمک آنها برای تشویق مردم به حضور در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

    مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه در حال حاضر یکی از معضلات مربوط به این نمایشگاه، دسترسی مردم به محل آن است، گفت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام ما، تولید انیمیشن‌هایی است که در آنها راه‌های آمدن به نمایشگاه به مردم نشان داده می‌شود که در ایام برگزاری نمایشگاه از صدا و سیما پخش می‌شوند. همچنین در خود شهر آفتاب هم ما از حیث تبلیغات محیطی، در حال طراحی برای اطلاع‌رسانی مناسب به شرکت کنندگان در نمایشگاه هستیم؛ مواردی از قبیل تابلوهای راهنما، بالُن، خط کشی و غیره.

    متولی در پاسخ به این سوال که برای ترغیب ناشران جهت مشارکت در نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب چه اقداماتی انجام خواهد شد؟، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آماده شدن ایستگاه مترو شهر آفتاب تا آغاز نمایشگاه کتاب، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مسیرهای دسترسی به سالن‌های محل استقرار ناشران را از طریق خودروهایی ویژه مشخص و عبور و مردم و بازدیدکنندگان را در سطح نمایشگاه، تسهیل کنیم.

    وی با اذعان به اینکه شرکت در نمایشگاه امسال برای ناشران هم «یک ریسک» تلقی خواهد شد چرا که نمی‌دانیم شهر آفتاب در جذب مخاطب، چقدر موفق خواهد بود، گفت: مشکل اصلی ناشران، دسترسی خودشان به شهر آفتاب نیست بلکه نگرانی از بابت آمدن مخاطب به این مکان جدید است. امیدواریم شهرداری تهران به قول‌های خودش عمل کند و مشکلات دسترسی به شهر آفتاب را برطرف کنند و تمهیدات مناسبی برای حضور مخاطبان در آن فراهم کنند.

    مدیر کمیته روابط عمومی و تبلیغات نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه قرار نیست هر کسی برای حضور در نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب بیاید، پیش بینی کرد: مخاطبان امسال، تخصصی‌تر خواهند شد به این معنا که علاقه‌مندان حوزه کتاب به نمایشگاه خواهند آمد. از قضا هر مخاطبی به درد ناشران نمی‌خورد و برای آنها هم مخاطبان کتاب، در اولویت هستند. خوشبختانه تا این لحظه سرعت فعالیت‌های شهرداری در شهر آفتاب برای حل معضل ریزش مخاطب، سرعت قابل قبولی بوده است.

    متولی اتخاذ تمهیدات ویژه برای تسهیل در کار باربری و انبار کتاب‌های ناشران را در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران ضروری خواند و درباره میزان امیدواری‌اش به رفع نگرانی از ریزش مخاطب در این نمایشگاه، گفت: ما در مصلی 4 خط مترو به صورت رفت و برگشت داشتیم ولی در شهر آفتاب، یک خط داریم که همان خط انتهایی مترو است و مسئله دیگر اینکه بار ترافیکی اتوبان قم هم زیاد است. لذا به نظر من یک عزم و هممت مشترک و بزرگ میان شهرداری تهران، وزارت ارشاد و وزارت راه و شهرسازی لازم است که این معضل را حل کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران تعهد کرده که دسترسی مردم را به شهر آفتاب آسان کند، به اینکه بهره‌برداری رسمی از شهر آفتاب با برگزاری نمایشگاه کتاب، عملاً کلید خواهد خورد، اشاره و تاکید کرد: از نظر حیثیتی هم برای شهرداریر تهران بسیار مهم است که این اولین نمایشگاه در شهر آفتاب آبرومندانه برگزار شود و لذا من از این جهت به فعالیت‌های شهرداری تهران در این زمینه خوشبین هستم و با توجه به پیشرفتی که در زمینه راه‌اندازی ایستگاه مترو شهر آفتاب به عینه مشاهده کرده‌ام، نسبت به رفع نگرانی‌ها، امیدوار هستم.

    به گزارش مهر ،بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 15 تا 25 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت