سخنگوی خانه مطبوعات استان گلستان خبر داد

افتتاح جشنواره و نمایشگاه مطبوعات گلستان

عصر نمایشگاه _ سخنگوی خانه مطبوعات استان گلستان گفت: جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‎ها و پایگاه‎های خبری گلستان از ۹ لغایت ۱۲ اسفندماه جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح می‎شود.

افتتاح جشنواره و نمایشگاه مطبوعات گلستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،محمد آریان‎نیا اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‎ها و پایگاه‎های خبری گلستان نهم اسفندماه ساعت 19 با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات، معاون استاندار گلستان و جمعی از اصحاب رسانه به صورت رسمی افتتاح می‎شود.

    وی با اشاره به اینکه ساعت بازدید نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر پیش‎بینی شده است، تصریح کرد: علاقمندان می‎توانند صبح‎ها از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر و عصرها از ساعت 16 الی 19 از نمایشگاه مطبوعات بازدید کنند.

    سخنگوی خانه مطبوعات استان گلستان میزان مشارکت رسانه‎ها را برای حضور در این رخداد مهم استانی مثبت ارزیابی کرد و افزود: اکثر رسانه‎های مکتوب و مجازی استان گلستان در بخش نمایشگاه و جشنواره حضور دارند و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی فعالان رسانه استان مواجه شد تا شاهد یک رقابت سالم و اثربخش در سطح رسانه‎های استان باشیم.

    آریان‎نیا در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره مطبوعات گفت: آثاری در این جشنواره مورد داوری قرار می‎گیرند که از تاریخ یکم دی‎ماه 1393 لغایت 30 دی‎ماه جاری در یکی از نشریات مکتوب و مجازی منتشر شده باشد.

    به گفته وی؛ آثار ارسالی در بخش اصلی شامل گزارش، مصاحبه، عکس، تیتر، سرمقاله و یادداشت، طراحی و صفحه‎آرایی، کاریکاتور، طنز اجتماعی و خبر است که مورد داوری قرار می‎گیرد.

    وی بیان داشت: فعالان رسانه در بخش موضوعی و حمایتی در 11 محور تعیین شده آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند، بخش ویژه جشنواره نیز با محوریت شعار سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بوده است.

    آریان‎نیا در خصوص داوری آثار اصحاب رسانه در بخش جشنواره مطبوعات گفت: تلاش شده ترکیب هیئت داوران از افراد بی‎طرف و فارغ از گرایش‎ها و جهت‎گیری‎های رسانه‎ای انتخاب شود، یکی از اعضای هیئت داوران نیز از روزنامه‎نگاران برجسته کشور و از تهران، آثار این دوره از جشنواره را داوری خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات گلستان برگزارکننده جشنواره و نمایشگاه مطبوعات است، ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل رسانه‎ای حُسن اعتماد کرد و خانه مطبوعات نیز همت گمارد تا این برنامه به نحو احسن برگزار شود گرچه ممکن است این برنامه در فرصت زمانی محدود با نقایصی همراه باشد.

    سخنگوی خانه مطبوعات استان گلستان‎ هدف از برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات را در محک زدن توان اهالی رسانه عنوان کرد و گفت: خیلی اوقات خودمان را محک نزدیم که چقدر اهل قلم در استان داریم و یا مطبوعات استانی در چه جایگاهی قرار دارند که لازم بود این بستر فراهم شود.

    آریان‎نیا افزود: در بخش نمایشگاه بهانه‎ای برای گردهم آمدن فعالان رسانه و آشنایی مردم استان با رسانه‎های محلی ایجاد شده است با توجه به اینکه رسانه محلی در دنیا به عنوان یک ابزار قدرتمند تعریف شده اما متاسفانه در استان گلستان به جایگاه اصلی خودش نرسیده است لذا سعی کردیم فرصتی برای تبادل تجارب رسانه‎ها و حرکت در مسیر مطلوب فراهم شود.

    وی در خصوص پیش‎بینی برنامه‎های جنبی نمایشگاه مطبوعات گفت: تلاش داریم کارگاه‎های آموزشی و میزگردهای پرسش و پاسخ مدیران و مسئولان با رسانه‎ها برگزار شود البته هر کدام از رسانه‎های استان می‎توانند در غرفه‎های خودشان برنامه‎های این چنینی برگزار کنند تا شور و هیجان نمایشگاه دوچندان شود.

    به گزارش فارس ،آریان‎نیا با تاکید بر اینکه مخاطب برای رسانه همه چیز است، ابراز کرد: بدون مخاطب هیچ رسانه‎ای موفق نیست این جشنواره و نمایشگاه بهانه خوبی برای ارتباط بیشتر با مخاطب خواهد بود که این بهانه را نباید از دست داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت