یوفی؛ الگوی رشد در چارچوب‌های جهانی

علی ابراهیم زاده؛ رئیس انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران

عصر نمایشگاه- برخی کشورهای پیشرفته جهان برای تولید یک محصول باکیفیت و دارای استانداردهای جهانی سال‌ها مطالعه کرده و بعد از سرمایه‌گذاری‌های لازم، محصول مورد نظر را تولید می‌کنند.

یوفی؛ الگوی رشد در چارچوب‌های جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش، چنانچه هر کشوری توانایی تولید این محصول را نداشته باشد نسبت به خرید آن محصول اقدام یا آن را براساس لیسانس کشور مبدا تولید می‌کند و بعد از مدتی دانش فنی محصول را بومی کرده و محصول مورد نظر را با همان کیفیت تولید می‌کند و در نهایت در بحث کیفیت به جایگاهی می‌رسد که آن محصول را صادر خواهد کرد.

    سازمان جهانی یوفی برای نمایشگاه‌هایی که مدعی هستند و در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند یکسری استانداردهای کیفی تعریف کرده که رعایت این استانداردها منجر به ارتقای کیفیت نمایشگاه‌ها خواهد شد و با توجه به رشد و توسعه تجارت جهانی، این سازمان استانداردهای خود را روزآمد خواهد کرد.

    بنابراین اگر ما معتقد به ارتقا و کیفیت هستیم می‌توانیم از این مرجع جهانی بدون اینکه اجباری باشد به درستی بهره ببریم. در حال حاضر باید شرایطی را در داخل به‌گونه‌ای فراهم کنیم که امکان پیاده‌سازی این استانداردها فراهم شود؛ یعنی تلاش کرده تا سازمان خود را براساس همین روش‌ها آرایش کنیم. به‌طور قطع سازمانی مانند یوفی که سال‌ها در این حوزه فعالیت دارد و دارای پشتوانه بین‌المللی است، نقش موثری دارد که اگر به درستی آن را بشناسیم دیگر فقط به دنبال درج لوگوی سازمان مربوط در کنار نام شرکت‌مان نیستیم، بلکه متعهد به رعایت مقررات یوفی خواهیم بود و رشد ما تضمین شده است.

    نباید فراموش کنیم اگر هزینه می‌کنیم و عضو این سازمان می‌شویم اما مقررات را رعایت نمی‌کنیم یوفی ضرر نکرده، بلکه ما ضرورت‌های کیفی را دنبال نکردیم و در نهایت متضرر خواهیم بود. در نظر گرفتن نقش سازمان‌های معتبر جهانی و مشارکت با این سازمان‌ها نه تنها باعث رشد و پیشرفت کیفی خواهد شد، بلکه در شرایط کنونی یکی از ضرورت‌هاست.

    علی ابراهیم زاده 

    رئیس انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران 

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت