در محل مرکز نمایشگاهی باکو ؛

نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر با حضور ایران در باکو گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر -۲۰۱۷ روز چهارشنبه با حضور شرکت ملی گاز ایران در محل مرکز نمایشگاهی باکو گشایش یافت .

نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر با حضور ایران در باکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از آران نیوز، مراسم گشایش این نمایشگاه بین المللی با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، جمعی از مقامات این کشور، سفیران و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی فعال در باکو و نیز مسئولان برخی شرکت های انرژی خارجی برگزار شد .
    در این نمایشگاه بین المللی چهار روزه نزدیک به 280 شرکت نفت و گازی و خدماتی از 30 کشور مختلف توانمندی های خود را در صنعت نفت گاز به معرض نمایش گذاشتند .
    الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این مراسم برگزاری این نمایشگاه بین المللی را رویدادی مهم برای صنعت نفت و گاز کشورش عنوان کرد و گفت: برگزاری همه ساله این نمایشگاه بین المللی در باکو نشان می دهد جمهوری آذربایجان در حال حاضر به عنوان شریک قابل اعتماد در حوزه نفت و گاز شناخته می شود .
    وی ضمن بحث درباره دستاورده های جمهوری آذربایجان در حوزه انرژی پس از کسب استقلال ملی خود افزود: ما در حال حاضر در راستای استفاده از درآمدهای نفتی برای توسعه حوزه های غیر نفتی اقتصاد کشورمان اقدام می کنیم .
    الهام علی اف انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا را از فعالیت های مورد اولویت در حوزه انرژی این کشور عنوان کرد و گفت: در این زمینه کارهای مهم نیز انجام گرفته از جمله 93 درصد از کارهای در قالب فاز دوم توسعه میدان گازی شاه دنیز واقع در دریای خزر و نیز 72 درصد ساخت خط لوله گازی ترانس آناتولی و 42 درصد خط لوله ترانس آدریاتیک برای انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا اجرا شده است .
    شرکت ملی نفت ایران نیز با 10 درصد سهم یکی از سهامداران طرح توسعه 'شاهدنیز ' بزرگترین میدان گازی جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر می باشد .
    الهام علی اف در این نمایشگاه بین المللی همچنین از غرفه شرکت ملی گاز ایران بازدید و با نمایندگان این شرکت دیدار کرد .
    علی شاه کرمی مسئول عملیاتی مرکز کنترل گاز ایران هدف از حضور در این نمایشگاه را معرفی توانمندی های شرکت ملی گاز ایران که یکی از بزرگترین دارندگان گاز طبیعی در جهان به شمار می رود ، اعلام کرد .
    وی افزود: شرکت ملی گاز ایران از قابلیت های صادرات گاز از نظر منبع زیر زمینی و ساختارهای انتقال و تامین امنیت بالای این زیر ساخت ها در سطح منطقه شناخته می شود .
    شاه کرمی گفت: تاریخچه شرکت ملی گاز ایران نیز نشان داد که این شرکت از توانمندی های لازم جهت تامین پایدار گاز از نظر واردات ، صادرات و توزیع برخوردار بوده است .
    وی افزود: ما در سالیان گذشته از نظر صادرات گاز اقدامات قابل توجه انجام دادیم و در این زمینه برنامه های جدی داریم و قادر به صادرات گاز به کشورهای همسایه نیز هستیم .
    در قالب این نمایشگاه بین المللی همچنین نشست های با حضور مسئولان و کارشناسان بخش انرژی از کشورهای مختلف برگزار می شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت