استاندار کردستان:

نمایشگاهی برای فروش آثار هنرمندان کردستانی در تهران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- استاندار کردستان از برگزاری نمایشگاهی برای فروش آثار هنرمندان کردستانی در تهران خبرداد و گفت: تلاش برای توسعه و تقویت اقتصاد هنر و حمایت از هنرمندان استان کردستان ضروری است.

نمایشگاهی برای فروش آثار هنرمندان کردستانی در تهران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، عبدالمحمد زاهدی در افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان هنر های تجسمی که در نگارخانه ارشاد شهر سنندج برگزار شد، گفت: هنر های تجسمی کردستان علی رغم ناشناخته بودن در کشور از غنای بالایی برخوردار است که واقعا می توانند در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

    استاندار کردستان گفت: هنر های تجسمی انسان را به تفکر وادار می کند و آثار هنرمندان کردستانی نشان می دهد که به بلوغ کافی رسیده اند.

    وی افزود: هنر یک اوقیانوس وسیع است که هنرمندان در آن به نبال سیراب شدن هستند و تلاش می کنند که آثاری بسیار خوب و قدرتمند را به نمایش بگذارند.

    زاهدی با بیان اینکه استانداری در تعمیر و تجهیز کردن گالری هنرمندان سنندج کمک می کند، گفت: این مکان نباید به مکانی ابدی تبدیل شود و باید در آینده به فکر مکانی آبرومند و در خور هنرمندان باشید.

    استاندار کردستان در جواب رئیس انجمن هنر های تجسمی در این مورد که این انجمن در دولت های قبل تعطیل شده بود، اظهار داشت: اگر در دولت های گذشته استانداران یا مدایران سلیقه ای عمل کرده اند واقعا جای تاسف دارد.

    وی افزود: مدیران یا استاندار اگر به هنر یا ورزش علاقه دارد نباید تنها از آنها حمایت کند بلکه می بایست تمامی جوانب و مشکلات را در نظر بگیرد و در مقابل نیز تشکل های هنری نیز نباید با عوض شدن دولت یا مدیران فعالیت خود را متوقف کنند بلکه می بایست فعالیت خود را ادامه و تقویت کنند.

    زاهدی گفت:  در صدد برگزاری نمایشگاهی در تهران برای فروش آثار هنرمندان کردستانی هستیم و می توانیم این نمایشگاه را در خارج از کشور در شهر های کرد نشین عراق نیز برگزار کنیم.

    گفتنی است، این نمایشگاه به همت انجمن هنر های تجسمی استان کردستان برگزار شده است و آثار هنرمندان در بخش های عکاسی، نقاشی، پوستر، مجسمه سازی و غیره به نمایش عموم گذاشته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت