مقام ایرانی:

نمایشگاه نفت وگاز باکو فرصتی برای معرفی توانمندی های ایران است

عصر نمایشگاه- رییس بازرسی فنی شرکت انتقال گاز ایران، نمایشگاه بین المللی نفت و گاز خزر در باکو را فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت و گاز اعلام کرد.

نمایشگاه نفت وگاز باکو فرصتی برای معرفی توانمندی های ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا،«حسین عبدی»  گفت: با حضور در نمایشگاه باکو می خواهیم از فرصت به دست آمده استفاده کرده و نیز پیشنهادات خود را بر مبنای شرایط و فرصت های فراهم شده از سوی دولت ایران برای توسعه همکاری در بخش انرژی ارایه کنیم.
    وی با اشاره به این که شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) نیز اخیرا پیشنهاداتی جهت فاینانس گاز یعنی فروش گاز طبیعی ایران به کشورهای دیگر را داده است، افزود: این موضوع از سوی وزارت نفت کشورمان هم مورد استقبال قرار گرفته و در دست پیگیری است.
    عبدی همچنین وجود خط لوله گاز صادراتی و وارداتی لازم میان ایران و جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر بدون هیچ تغییری در زیر ساخت های موجود می توان روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ایران به جمهوری آذربایجان صادر کرد.
    وی افزود: ایران در حال حاضر روزانه شش میلیون متر مکعب گاز طبیعی به جمهوری آذربایجان و نیز یک میلیون متر مکعب به جمهوری خودمختار نخجوان صادر می کند.
    محمد احمدی نماینده امور بین المللی شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: روابط بین المللی این شرکت در راستای اهداف دولت این امکان را دارد که با کشورهای همسایه تعامل و تبادل تجاری خیلی خوبی داشته باشد.
    وی افزود: زیرساخت های انتقال گاز طبیعی موجود کشورمان نیز امکان انتقال گاز طبیعی به کشورهای همسایه و افزایش حجم صادرات را فراهم می کند.
    به گفته احمدی، سیاست شرکت ملی گاز ایران گسترش همکاری تجاری، تعامل بین کشورهای همسایه و شرکت در طرح های بین المللی انرژی می باشد.
    نماینده امور بین المللی شرکت ملی گاز ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع گازی در جهان این حق را دارد که بازار گازی را ثابت نگه داشته و سهم بسیار خوبی از این بازار برای خود کسب کند.
    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چهار روزه نفت و گاز خزر با حضور بیش از 280 شرکت انرژی و خدماتی از 30 کشور در محل مرکز نمایشگاهی باکو برپا شده است.
    در اولین روز این نمایشگاه الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان از غرفه شرکت ملی گاز جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت