با حضور جمعی از مسئولان استانی ؛

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم گشایش یافت

عصر نمایشگاه- پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت قم، شنبه شب در مسجد مقدس جمکران و مجتمع ناشران با حضور جمعی از مسئولان استانی آغاز به کار کرد.

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در قم گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا،‌ این نمایشگاه با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از مسئولان در مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم برای بازدید عموم شهروندان گشایش یافت.
    پس از افتتاح این نمایشگاه، دومین مکان پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه افتتاح این 2 نمایشگاه گفت: پنجمین دوره نمایشگاه قرآن وعترت قم با حضور موسسه های قرآنی، ناشران علوم قرآنی و موسسه های هنری استان در این 2 مکان تا 22 خرداد ماه جاری از ساعت 21:30 تا 2 بامداد پذیرای علاقه مندان می باشد.
    سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: در هر کدام از این مکان ها حدود 40 غرفه با ارائه آخرین دستاوردهای موسسه های قرآنی دایر شده است و ارائه کتاب ها و نرم افزارهای علوم قرآنی، ‌اجرای نشست های تخصصی قرآن،‌ اجرای مسابقه هایی ویژه کودکان و نوجوانان،‌ برپایی غرفه های تدبر و تفسیر قرآن، عفاف و حجاب و کودک و نوجوان و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامه های این نمایشگاه است.
    وی خاطرنشان کرد: برنامه شب شعر شاعران با موضوع قرآن کریم نیز هم زمان با این نمایشگاه به صورت اختصاصی در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.
    وی با اشاره به ویژگی های مسجد مقدس جمکران و حضور زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در این مکان بیان کرد: تلاش ما بر این است که افراد بیشتری از این نمایشگاه ها بازدید کنند و از آن بهره ببرند.
    حسینی با اشاره به استقبال و درخواست مسئولان مسجد مقدس جمکران از برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در این مکان مقدس، موجب می شود تا علاوه بر مردم استان، زائران نیز با آخرین دستاوردهای علوم قرآنی در قم آشنا شوند.
    وی با تقدیر از نهادهایی که در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت قم مشارکت داشته اند، تاکید کرد: یکی از سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، تلاش برای بهره مندی بیشتر مردم از برنامه ها و دستاوردهای قرآنی در سطح استان است.
    وی گفت: کوشش می کنیم در ماه مبارک رمضان، برنامه های قرآنی رونق بیشتری داشته باشد و مهم ترین آن برگزاری نمایشگاه مذکور است که امسال در سراسر کشور با شعار «اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن» برگزار می شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعلام کرد: برای نخستین بار در این نمایشگاه بن خرید کتاب با 40 درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه می شود.
    وی گفت: در ماه مبارک رمضان علاوه بر این نمایشگاه، ‌محفل های انس با قرآن با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و کرسی های تلاوت قرآن در کنار سایر برنامه های قرآنی دستگاه های فرهنگی دیگر استان ترتیب می یابد.
    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر قم در بخش های پنج گانه استان (مرکزی، سلفچگان، خلجستان، کهک و جعفریه) با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد این بخش ها نمایشگاه های قرآن برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت