بازدید نویسندگان عرب از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسقط

تاکید نویسندگان عمانی به شکستن موانع و برداشتن اختلاف‌ها

عصر نمایشگاه- نویسنده عمانی گفت: اگر ترجمه های مناسب به زبان عربی وجود داشته باشد و حلقه های ادبی شکل بگیرد تاثیر بسیاری بر شناخت دو طرف می گذارد. ایران سرزمین غنی و زیبایی است.

تاکید نویسندگان عمانی به شکستن موانع و برداشتن اختلاف‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط سعید الصقلاوی عضو کانون نویسندگان عمان به همراه عبدالرزاق الربیعی محقق عراقی از غرفه ایران بازدید کرد.

    وی اشتراکات تمدنی، فرهنگی و زبانی میان ایران و عمان را بسیار عمیق توصیف کرد.

    عضو کانون نویسندگان عمان از میان شعرای کلاسیک ایرانی به فردوسی، حافظ، سعدی و خیام اشاره نمود و گفت جایگاه ارزنده این شاعران در سطح جهانی بسیار ارزشمند است.

    نویسند کتاب شعر نو با عنوان وصایا قید الارض همچنین با ابراز تاسف بیان داشت: شناخت وی از ادبیات معاصر بویژه شعر معاصر ایران بسیار اندک است و آنچه از طریق ترجمه به عربی منتشر می شود در خور ادبیات غنی فارسی نیست.

    وی ارائه ترجمه های مناسب و بیشتر از ادبیات معاصر را ضروری دانست.

    لازم به ذکر است او هفته گذشته با شاعران ایرانی در برنامه مشترک گفتگوی ادبی و شب شعر ایران - عمان در مسقط حضور پیدا کرد. الصقلانی در پایان ابراز امیدواری نمود تبادل ادبیات میان دو کشور هر روز گسترش بیشتری یابد.

    * تاکید نویسنده عمانی به اهتمام ترجمه متون ادبی ایران

    الخنبشی نویسنده عمانی ضمن بازدید از غرفه ایران  بیان داشت: آثار متعددی از ادبیات و فرهنگ ایران را مطالعه کرده است اما به صراحت می گویم که اهتمام به ترجمه متون ادبی باید بیشتر گردد.

    آنچه در گذشته در ایران بیشتر به زبان عربی ترجمه شده امروز کمتر مورد عنایت نسل جدید است. گفتگوی فرهنگ ها و تمدنها از مسیر هنر موسیقی و ادبیات آسانتر انجام می پذیرد.در اینگونه موضوعات اختلاف میان ملت ها بسیار کم است و زبان مشترک انسانی است. به عقیده من اگر ترجمه های مناسب به زبان عربی وجود داشته باشد و حلقه های ادبی شکل بگیرد تاثیر بسیاری بر شناخت دو طرف می گذارد.

    الخنبشی بیان داشت ایران سرزمین غنی و زیبایی است.

    وی مدت 45 روز در ایران اقامت داشته و شناخت خوبی از ایران دارد. این کشور می تواند کانون جهانگردی برای منطقه باشد.

    الخنبشی افزود برای رسیدن به زبان مشترک نیاز به پل اعتماد داریم و ما نیاز به شکستن موانع و برداشتن اختلافات داریم و نگاه انسانی و انسان معاصر را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم  چراکه نسل امروز برخلاف گذشتگان به هنر و تکنولوژی بیشتر توجه می کنند.

    به گزارش فارس ،بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان تا 15 اسفند ماه به مدت 11روز درمسقط برگزارخواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت