نمایشگاه سراسری صنایع دستی شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تاریخ ۱۵ تا ۲۰ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی واقع در پارک شاهد کرمانشاه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از تسنیم ؛‌ پروانه حیدری  از برگزاری نمایشگاه سراسری و ملی صنایع دستی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور کلیه صنعتگران سراسر کشور در تاریخ 15 تا 20 شهریور ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی واقع در پارک شاهد کرمانشاه برگزار خواهد شد.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صادرات 18 میلیون دلاری صنایع دستی از مرزهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تولیدات صنایع دستی استان قابلیت ویژه ای برای صادرات دارند، چراکه اغلب آنها با مهارت و تخصص خاصی توسط هنرمندان استان تولید شده‌اند.

    وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده در راستای رونق محصولات تولیدی صنایع دستی در سال 95 و ادامه این فعالیتها در سال 96 گفت: برای فروش صنایع دستی اکنون کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی با 18 غرفه در محوطه اداره انجام شده و امسال عملیات اجرایی به اتمام و افتتاح خواهد شد.

    حیدری با بیان اینکه برای احداث این بازارچه درخواست اعتبار 150 میلیون تومانی نمودیم بیان کرد: به منظور مرمت حمام حاج شهبازخان به عنوان یک مکان تاریخی با مرکز خلاق در حمام حاج شهبازخان با همکاری سازمان یونیدو فعالیتهایی عملی و مکاتبات در سال 95 انجام شده و طرح اقدامات اولیه آن توسط اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام و قرار بر این است که کارهای مربوط به تجهیز این بنا توسط سازمان یونیدو انجام شود.

    وی با بیان اینکه در سال 95 قرار بر این شد که مکان قبلی صنایع دستی در دبیراعظم به مجمع صنایع دستی واگذار شود اظهار کرد: تا تعدادی از صنعتگران در این مکان مشغول به فروش، آموزش و تولید صنایع دستی شوند و در زمینه نمونه‌سازی محصولات صنایع‌دستی هم این افراد در حال تهیه پنج نمونه مربوط به گیوه هستند تا در صورت تأیید وارد بازار شوند.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ارزیابی فنی کارگاه‌های صنایع دستی نیز اکنون در دستور کار قرار دارد افزود: سال گذشته استارت این قضیه انجام و اکنون در مرحله اجرایی قرار دارد تا به اطلاعات کلی از تمام کارگاه‌هایی که در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند دست یابیم.

    وی با اشاره به اینکه اکنون نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی ثبت ملی شده است گفت: اکنون نیز پرونده آن در حال رسیدگی است تا به ثبت جهانی نیز برسد و در سال 95 گلیم هرسین ثبت نشان جغرافیایی به صورت ملی را دریافت و عملیات اجرایی آن برای ثبت ملی در حال انجام است.

    حیدری با اشاره به اینکه اکنون پرونده «روستای فش» از توابع شهرستان کنگاور برای ثبت ملی شدن در حال انجام است افزود: این روستا با معماری و ساخت و ساز سنتی بیش از 100 کارگاه آموزشی صنایع دستی دارد.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همچنین نمایشگاه‌های صنایع دستی به صورت فصلی در استان نیز برگزار می‌شود عنوان کرد: در مدت این دو ماه یک نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان سرپل‌ذهاب به صورت فصلی و 10 روزه و یک نمایشگاه نیز در کنار جشنواره گیاهان در روانسر برگزار شد.

    وی همچنین از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای صنعتی در قالب 20 غرفه در کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه صنایع دستی در روز 18 خرداد ماه در کرمانشاه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان افتتاح و تا پایان خرداد ماه به مدت 14 روز به مناسبت هفته صنایع دستی دائر است.

    حیدری افزود: نمایشگاه شامل 20 غرفه سراجی صنعتی، احجام چوبی، حکاکی روی چرم، نقاشی رو و پشت شیشه، محصولات جاجیمی، میناکاری روی سفال، معرق آئینه، تراش سنگهای قیمتی، البسه محلی، زیور آلات صنعتی و یک انجمن صنفی صنایع دستی آموزشگاه‌های آزاد سازمان فنی‌ و حرفه‌ای است.

    وی ساعات بازدید نمایشگاه را 9 الی 12 صبح و 16:30 دقیقه الی 21 شب عنوان کرد و گفت: در روانسر نیز مسئول بازارچه حاضر شده که این بازارچه را به صورت رایگان تا یک سال در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار دهد و اکنون مراحل ثبت ‌نام آن در حال انجام است.

    معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همچنین امسال برپایی نمایشگاه صنایع دستی را در کشورهای همسایه درصورت همکاری اتاق بازرگانی در دستور کار داریم گفت: برپایی سه کیوسک صنایع دستی در مکانهای تاریخی از جمله در طاقبستان، بیستون و معبد آناهیتا به عنوان پایلوت در ابعاد 2 د ر 2/5 متر از جمله اقدامات در دست انجام است و امید داریم در تمامی شهرستانها از این کیوسکها برای رونق فروش محصولات صنایع دستی داشته باشیم.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود بی‌رویه کالاهای چینی اظهار کرد: در این راستا در سال 95 دوره آموزش کارشناسان و ارزیابی‌کنندگان صنایع‌دستی را برگزار کردیم تا ضمن شناسایی محصولات صنایع دستی بومی از واردات بی‌رویه این کالاهای چینی در گمرکها ممانعت به عمل آید و معاونت سازمان مرکزی میراث فرهنگی نیز پیگیر این قضیه است.

    حیدری با اشاره به اینکه تولید صنایع دستی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است گفت: صنایع دستی تمام مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله دانش‌بنیان بودن، درون‌زا بودن و مردمی را دارا است و در صورت حمایت جدی از صنایع دستی زمینه‌های اشتغال زایی و رونق تولید به بار می‌آورد زیرا صنایع دستی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و با یک سرمایه اندک می‌تواند موجب رونق اشتغالزایی در کشور،فروش بیشتر محصولات و افزایش رونق تولید شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت