برپایی نخستین نمایشگاه اعضای خانه نقاشان آذربایجان غربی در ارومیه

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه اعضای خانه نقاشان آذربایجان غربی با نمایش ۴۳ تابلو از ۳۳ نقاش حرفه ای و آماتور شامگاه چهارشنبه در ارومیه آغاز به کار کرد.

برپایی نخستین نمایشگاه اعضای خانه نقاشان آذربایجان غربی در ارومیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  ایرنا، در این نمایشگاه آثار نقاشانی از ارومیه، خوی و مهاباد در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    مسئول خانه نقاشان آذربایجان غربی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مرکز در ماه جاری /خرداد ماه/ شروع به کار کرده است، بیان کرد: این نمایشگاه نخستین فعالیت رسمی خانه نقاشان استان است و به دنبال آن نمایشگاه نقاشی تابلوهای کوچک در تابستان جاری به صورت کشوری برگزار می شود.
    لیلا تقی زاده با بیان اینکه این مرکز از خضور تمام هنرمندان نقاش استان در این مرکز استقبال می کند، افزود: موضوع آثار این نمایشگاه آزاد اعلام شد تا هنرمندان از سبک، تکنیک و سن های مختلف در این خانه دور هم جمع شوند تا با تعامل با یکدیگر در راستای اعتلای هنر نقاشی استان کمک کنند.
    وی اضافه کرد: نقاشان طراز اول استان، هنرمندانی که مدت ها از برگزاری نمابشگاه فاصله گرفته بودند و همچنین هنرجوهای جدید این رشته در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند که این امر نوید بخش فعالیت دائمی تعداد زیادی از نقاشان موفق در این مرکز است.
    مسئول خانه نقاشان آذربایجان غربی بیان کرد: برگزاری گالری دائمی نقاشی از مطالبه های جدی این مرکز است که در این خصوص به همکاری نهادهای دولتی نیاز داریم.
    تقی زاده با بیان اینکه آثار وی به سبک پست مدرن است، افزود: این سبک یکی از سبک های معاصر است و هنرمند در آن با دیدگاه های نوین به سوژه نگاه می کند.
    وی اضافه کرد: زمانی که نقاش درصدد بیان منظور و انتقال حس خاصی با استفاده از پست مدرن است می تواند براساس اندوخته های بصری ذهنی خود دیدگاه های متفاوتی را خلق کند.
    نقاش پیشکسوت ارومیه ای نیز در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آثار وی به سبک اکسپرسیونیسم با الهام از نقاشی، هنر ایرانی و شرق دور خلق شده است، گفت: در قالب این تکنیک هنرمند برای خلق آثارش در محیط عمومی حضور یافته و با گوش فرادادن به موسیقی زنده، احساسی که از فضای موجود دریافت کرده را در قالب هنر نقاشی بر بوم خلق می کند.
    علیرضا قوجاری با بیان اینکه آثار این نمایشگاه در سبک های مختلف چون رئالیسم، سوررئالیسم، اکسپرسیونیسم و سمبلیسم است، اضافه کرد: حبیب الله ارسلانی که از پیشگامان هنرهای تجسمی ارومیه بوده نیز تابلوی چشم نوازی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است.
    وی ادامه داد: یکی از نتایج این نمایشگاه هم افزایی نیروی جوانی و تجربه برای اعتلای هنر تجسمی شهر ارومیه است.
    این نقاش ارومیه ای با اشاره به اینکه استعدادهای جوان نیازمند شناسایی هستند، افزود: چون فصل درسی دانشگاه نیست بسیاری از دانشجویان نتوانسته اند در این برنامه شرکت کنند که در نمایشگاه های بعدی باید از آثار آنان نیز استفاده می شود.
    قوجاری اضافه کرد: ایجاد انگیزه در هنرمندانی که کمتر در نمایشگاه ها بوده اند و معرفی آثار ارزنده هنرمندان آذربایجان غربی به اقشار مختلف مردمی از دیگر نتایج برپایی نمایشگاه نقاشی گروهی است.
    استاد نقاشی رنگ و روغن اهل ارومیه نیز با اشاره به اینکه از سال 84 به نقاشی مشغول بوده و سبک های زیادی امتحان کرده است، افزود: اکثر آثارم با تکنیک رنگ و روغن خلق شده است و برای تصویرسازی بهتر از آبرنگ کمک گرفته ام.
    ندا فیضی افزود: یکی از مجموعه آثارم که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته از مجموعه 'هبوط' است که سال گذشته به نمایش درآمد.
    وی به انتخاب ناخودآگاه رنگ ها در آثارش اشاره کرد و گفت: رنگ ها هنرمند را انتخاب می کند و بیانگر حال و هوای روحی نقاش در زمان خلق یک اثر است.
    وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های هنری زمینه ساز اعتلای فرهنگ بوده و ذهن های مخاطبان را برای پذیرش آثار با موضوع مختلف آماده می کند.
    به گزارش ایرنا احمدرضا رحیمی، مینا فراهانی، رامین محتشم، وحیده خورشیدی، فائزه عزیزی، مریم حسین زاده گشایش، سمیرا خمود، رنا عباس علی پور، جمیله عزیزی، فریبا خانعلی، المیرا ناسوتی، رامین بهجت، پریسا دیبازر، آهو نعمتی و لعیا مقدم از جمله هنرمندانی هستند که آثار آنان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    آتوسا خاتمی، بهزاد نعلبند رضائیه، طاها میرزایی، رضا رحمانی، لیلا تقی زاده، علیرضا شوقی، سعید ارسلانی، شهلا رشیدیان، فریبا علیزاده، محمد علی افتد، مهرنوش بادپر، الناز چراغی، لیلا ولدی، پردیس درخشان و حسین بخشایی از دیگر نقاشانی هستند که تابلوهای خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
    به گزارش ایرنا، این نمایشگاه از 24 خرداد تا سوم تیر /به جز دوشنبه ها/ از ساعت 10 صبح تا هشت عصر در نگارخانه ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت