وزیرارشاد: نمایشگاه قرآن سال آینده، توسط خود مؤسسات قرآنی اداره می‌شود

عصر نمایشگاه- صالحی امیری در مورد برنامۀ وزارت ارشاد برای نمایشگاه قرآن سال آینده گفت: سال آینده نمایشگاه قرآن باید توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی اداره شود، وقتی مؤسسات خودشان نمایشگاه را اداره کنند، انگیزۀ بیشتری خواهند داشت.

وزیرارشاد: نمایشگاه قرآن سال آینده، توسط خود مؤسسات قرآنی اداره می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ابنا، آیین اختتامیۀ "بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم" عصر امروز جمعه 26 خرداد 1396 با حضور «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا حشمتی» رئیس نمایشگاه در شبستان مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

    صالحی امیری در این مراسم با اشاره به راه‌گشایی قرآن گفت: ما باید تلاش کنیم به کمک همۀ حوزه‌های فرهنگی به این باور قطعی برسیم که توسعۀ ما از مسیر قرآن است. گفتمان قرآن، راه نجات کشور از مجموعۀ آسیب‌ها و چالش‌ها است.

    وی افزود: اگر مردمی، با اخلاق می‌خواهیم باید از چشمه‌های پر فیض قرآن و عترت بنوشیم. این کتاب الهی، اقیانوسی است که همۀ تشنگان عالم می‌توانند از آن سیراب شوند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین راه نجات جامعه اظهار کرد: راه نجات جنایات خاورمیانه، بازگشت به فرهنگ قرآنی است. راه حل مشکل دروغ و ریا در جامعه، بازگشت به فرهنگ امام‌علی(ع) است. قرآن و عترت همیشه به هم وابسته هستند. قرآن، نور است و وقتی ما در انوار آن قرار بگیریم از ظلمت فاصله می‌گیریم.

    وی در مورد نمایشگاه قرآن گفت: مجموعه‌ای که برپا شد افتخاری برای نظام اسلامی و دستگاه ارشاد است. ما باور داریم گفتمان قرآنی باید در زندگی ما جاری و ساری باشد و این جز با برنامۀ بلندمدت ممکن نیست. امروز ما باید از مهد کودک سرمایه‌گذاری کنیم.

    صالحی امیری در مورد هدف دولت از تجلیل خادمان قرآن کریم بیان کرد: برنامۀ تکریم از خادمان قرآن، یک پیام روشن داشت و آن این است که دولت باور دارد راه رسیدن به قله‌ها، مسیر قرآن و عترت است. اگر دولت بخواهد پاسخگو باشد باید مسیر را با قرآن و عترت طی کند.

    وی در مورد لزوم ترویج گفتمان قرآنی گفت: امروز، میان همۀ نهادهای علمی و فرهنگی یک وحدت وجود دارد؛ هیچ‌کس در این کشور برای اشاعۀ گفتمان قرآنی، اختلاف نظر ندارد. تابلوها، انیمیشن‌ها، حج و زیارت، خبرگزاری‌های و همه و همه باید در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی گام بردارند.

    وی ادامه داد: اگر امروز با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم، نتیجۀ دوری از گفتمان قرآنی است. حضور فضای مجازی در این نمایشگاه محسوس بود. فضای مجازی فرصت بزرگی است و اگر ما استفاده نکنیم تبدیل به یک آسیب خواهد شد. ما باید پیام قرآن را به همه منتقل کنیم.

    وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی در مورد بودجۀ قرآنی کشور در سال آینده بیان کرد: سال آینده بودجۀ قرآنی، نسبت به امسال، 100 درصد افزایش می‌یابد. بودجۀ فرهنگی ما به طور کلی 17 درصد افزایش یافته اما در حوزۀ قرآن این بودجه 100 درصد افزایش می‌یابد.

    صالحی امیری در مورد برنامۀ وزارت ارشاد برای نمایشگاه قرآن سال آینده اظهار کرد: سال آینده نمایشگاه قرآن باید توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی اداره شود. ما سال گذشته در مورد نمایشگاه کتاب این کار را کردیم و تجربۀ موفقی بود. وقتی مؤسسات خودشان نمایشگاه را اداره کنند، انگیزۀ بیشتری خواهند داشت.

    یادآور می‌شود بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امشب ساعت 24 به کار خود پایان می‌دهد.

    پیش از این در اقدامی عجیب، بخش حوزوی نمایشگاه به علت همزمانی مراسم احیاء، برچیده شده بود!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت