معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

تحویل دادن پروژه شهر آفتاب تا ۱۰ فروردین‌ ماه به ارشاد

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روند مثبت تکمیل شهر آفتاب خبر داد و گفت: شهر آفتاب تا دهم فروردین‌ماه تحویل ارشاد داده می‌شود.

تحویل دادن پروژه شهر آفتاب تا ۱۰ فروردین‌ ماه به ارشاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد که در نشست کتابخوان ویژه ادیان توحیدی حاضر شده بود در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه کتابخوان بسیار قابل توجه بود چرا که ادیان توحیدی در حوزه کتاب و فرهنگ بسیاراثر گذار هستند و بخشی از جامعه مولد فرهنگ ما به عنوان ادیان توحیدی غیر مسلمان هستند. جریان مولد فرهنگی اهل کتاب  پیروان ادیان توحیدی در ایران، هم فعال و هم پر تکاپو است و در حوزه های مختلفی هم چون ادبیات و علوم انسانی و ترجمه ها فعالیت های خوبی را داشتند. همان طور که می دانید یکی از روزنامه های پر سابقه ما روزنامه آلیک است که مانند روزنامه اطلاعات ما است. این جلسه هم از نظر محتوایی جلسه خوبی بود و هم از جنبه نمادی بسیار قابل توجه بود.

    وی ادامه داد : طبیعی است که در حوزه ترویج کتاب خوانی نمی توان فقط از یک راه رفت و راه های مختلف را باید دید که همگی باید به تکمیل یکدیگر بپردازند. این نشست ها طبعاً خوب است چرا که ما سلیقه افراد کتاب خوان را می شناسیم و اگر این ها در تجمیع معرفی کارهای خوب بپردازند یک کار مثبت خواهد بود.

    معاون فرهنگی وزیر ارشاد درباره ی دیدار روز گذشته خود با شهرداری گفت: بخش‌های مهمی برای روزهای تحویل محل توسط شهرداری به ما تعیین شده بود که بخش مهمی از تحویل محل نمایشگاه تا 10 و 15 فروردین است. در بازدیدی که داشتیم پیشرفت‌های خوبی را دیدیدم و به نظر می رسد که این امیدواری بالاتر می رود که بتوانیم در آن زمان معقول مورد نظر قول پیشرفت های داده شده را عملی ببینیم.

    او درباره چادرهای خریداری شده برای نمایشگاه سال گذشته و خرید مجدد آن ها برای نمایشگاه امسال گفت: به نظرم سال گذشته چادری خریداری نشد و با مجموعه هایی که چادر نصب می کردند به صورت پیمانکاری قرارداد بستیم.

    صالحی دربخش پایانی صحبت های خود درباره ی حضور کتاب در سینمای ایران گفت: ما در این نقطه ضعف جدی داریم. ما در هفته کتاب، بحث کتاب و سینما را به عنوان یکی از بحث های کاری جدی تر گرفتیم که سینما گران نیز به بحث کتاب توجه بیش تری داشته باشند. همان‌طور که گفتید در سینما از کتاب به عنوان مجموعه اقتباسی استفاده نشده است. گفتگوهایی نیز بین معاونت فرهنگی و مجموعه‌های سینمایی چه به صورت معاونت و چه به صورت مستقل صورت گرفته است و امیدواریم که بحث کتاب را در سینما جدی‌تر ببینیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت