استاندار آذربایجان شرقی:

تامین نیازهای فناورانه در نمایشگاه فناوری‌های نوین تبریز مورد توجه قرار گیرد

عصر نمایشگاه- استاندار آذربایجان شرقی گفت: این نمایشگاه نباید فقط فرصت ارائه یافته‌ها باشد، در بخشی از آن هم تقاضای بخش تولید را در این نمایشگاه جانمایی کنید.

تامین نیازهای فناورانه در نمایشگاه فناوری‌های نوین تبریز مورد توجه قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از تسنیم ، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جلسه هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با تاکید بر اینکه برگزاری پنجمین نمایشگاه فناوری‌های نوین در تبریز، بهار دستاوردهای علمی منطقه و کشور است اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی برای تبدیل علم به ثروت است که فرصتی مفید برای کل منطقه و کشور خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه امسال اداره کل اطلاعات وارد میدان شوند چراکه به سمتی می‌رویم که جاسوسی علمی به روند عادی تبدیل شده و مغزهای ما را شناسایی و جذب می‌کنند و یا دستاوردهای آنها را می‌برند افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) مثل همیشه که حافظ امنیت استان هستند از این مغزها و اساتید و پژوهشگران هم باید حفاظت کنند.

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای این نمایشگاه دانشگاه‌ها بخش عمده‌ای از کار را برعهده بگیرند گفت: کار استانداری امورات هماهنگی کلان دستگاه‌های اجرایی و امنیتی است که ورود به عرصه فناوری به دلیل ضرورت راه افتادن موضوع است و باید دانشگاه‌ها از این به بعد متولی باشند و استانداری به موضوع مهم جدید دیگر وارد شود.

    وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و خانه صنعت نیز باید در کنار عرضه کننده به عنوان متقاضی در حوزه نمایشگاهی ورود کنند ابراز داشت: باید به تدریج از امسال انتقال مدیریت نمایشگاه انجام شود و در سال‌های آینده مستقیماً دانشگاه برگزار کننده آن باشد و استانداری به مأموریت های دیگری بپردازد.

    جبارزاده برگزاری جلسه استانداری با وزارت نفت جهت تأمین نیازهای آن در آذربایجان شرقی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ستاد نفت و گاز ما باید در نمایشگاه حضور فعال داشته باشد چراکه این نمایشگاه فرصتی است که انتظارات وزارت نفت را تأمین کند و تولید و اشتغال این حوزه را تقویت کند.

    وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه نباید فقط فرصت ارائه یافته‌ها باشد، در بخشی از آن هم تقاضای بخش تولید را در این نمایشگاه جانمایی کنید.

    استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه این نمایشگاه باید در سطح ملی برگزار کنیم تصریح کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی و رویکرد اقتصاد دانش بنیان باید به این نمایشگاه همه کمک کنند و در سطح ملی به برند تبدیل کنیم.

    وی با بیان اینکه 1600 طرح سال گذشته باید در این نمایشگاه به بیش از 2000 طرح فناوری افزایش یابد، افزود: باید اقبال پژوهشگران را افزایش دهیم و دریافت هزینه  حداقل شود چراکه پژوهشگران اغلب سرمایه خود را در زمینه طرح خود هزینه کرده‌اند و باید حمایت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت