شحنه‌ تبار خبر داد

نمایشگاه پکن میزبان نویسندگان و نشست‌های ادبی ایرانی

عصر نمایشگاه- انتشارات شمع و مه در سال جاری که ایران مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن است در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به معرفی آثار ایرانی می‌پردازد.

نمایشگاه پکن میزبان نویسندگان و نشست‌های ادبی ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از فارس ؛ افشین شحنه تبار مدیر انتشارات شمع و مه پیرامون حضور این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن اظهار داشت: انتشارات شمع و مه در سال گذشته نیز آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بود که با جمع آوری نسخه انگلیسی کتاب «سانتاماریا» از سید مهدی شجاعی و «من قاتل پسرت هستم» از احمد دهقان درگیر حاشیه‌هایی هر چند جزئی شده بود.

    وی در ادامه در توضیح بیشتر پیرامون حضور تاکید کرد: طبق برنامه انتشارات شمع و مه برای نمایشگاه پیش رو این حساسیت‌ها را در آن کشور لحاظ کرده و بیشتر سعی در معرفی آثاری از ادبیات بومی ایرانی همچون داستان‌هایی از «هوشنگ مرادی کرمانی» دارد چرا که در کشور چین هم شناخته شده هستند و در سالهای گذشته به آن زبان ترجمه شده‌اند.

    به گفته شحنه‌تبار، به واسطه برنامه‌های مشترک با انتشارات «کمرشیال پرس» در چین قصد برگزاری نشست‌های ادبی به زبان چینی با کمک ایران شناسان نخبه از آن کشور داریم و تمام سعی خود را به جذب ناشرین حاضر در نمایشگاه به ادبیات داستانی ایران معطوف خواهیم کرد.

    این مدیر نشر تصریح کرد: انتشارات شمع و مه در این کشور سعی دارد با برنامه‌هایی از قبل مشخص شده و اطلاع رسانی در محیط‌های دانشگاهی و آکادمیک آنها را دعوت به غرفه ایران در نمایشگاه کرده تا با توجه به امتیاز داشتن مهمان ویژه در این دوره بتواند از نزدیک آنان را با فضای ادبی غنی ایران آشنا کند.

    وی با بیان اینکه انتشارات شمع و مه نویسنده‌هایی را در این سفر با خود همراه خواهد کرد، ابراز داشت: با توجه به جذابیت کتاب «حرم امام رضا(ع)» به تالیف پروفسور پاتریک رینگنبرگ که در باب تاریخچه و بنای بارگاه هشتمین امام شیعیان به زبان فرانسه توسط انتشارات شمع و مه به چاپ رسیده از این رو برنامه هایی خاص برای آن نیز در نظر گرفته شده است.

    شحنه تبار در پایان یادآور شد: تمامی نشست‌های داستان‌خوانی انتشارات شمع و مه در نمایشگاه به زبان چینی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت