امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران

قطعی شدن حضور ۲۲ ناشر، تشکل نشر وآژانس ادبی در نمایشگاه فرانکفورت

عصر نمایشگاه- با اتمام مهلت شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و به گفته مدیر غرفه ملی ایران در این نمایشگاه، ۱۵ ناشر، ۳ آژانس ادبی و ۴ تشکل نشر حضور خود را به شکل مستقیم در این دوره قطعی کرده‌اند.

قطعی شدن حضور ۲۲ ناشر، تشکل نشر وآژانس ادبی در نمایشگاه فرانکفورت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»، امسال دو نوع فراخون داشتیم؛ بخشی برای ناشرانی که علاقمند هستند مستقیم در این نمایشگاه حضور داشته باشند و در پایون غرفه ملی ایران غرفه‌هایی به خودشان اختصاص دهند و بخشی هم برای ناشرانی که به هر دلیلی امکان برای حضور مستقیم ندارند اما علاقمند هستند آثارشان عرضه شود.

    بر اساس فراخوان اعلام شده درسایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، درحال حاضر و تا این لحظه، علاوه ‌بر«اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران»، حضور «انجمن ناشران دانشگاهی» برای عرضه کتاب‌های حوزه نشر دانشگاهی، «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» برای عرضه کتاب‌ها با موضوع انقلاب اسلامی و تاریخی، «انجمن ناشران دفاع مقدس» برای عرضه کتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس، «آژانس ادبی تماس» در تعامل با این انجمن، «انجمن زنان ناشر»، «انجمن نویسندگان کودک و نوجوان» برای عرضه کتاب‌های این حوزه، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت قطعی شده است.

    تعداد 5 ناشر حوزه کودک و نوجوان و یک آژانس ادبی در این حوزه، برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند؛
    ناشرانی که مستقیم ثبت نام کرده‌اند، 5 ناشر و یک آژانس ادبی در حوزه کودک و نوجوان و 10 ناشر، دو آژانس ادبی و چهار تشکل نشر در حوزه بزرگسالان هستند.

    ناشرانی هم  به رغم ثبت نام، تصمیم‌شان مبنی بر اینکه کتاب بفرستند یا حضور داشته باشند، قطعی نیست اما تا پایان هفته جاری این موضوع هم مشخص خواهد شد.

    امسال آژانس‌های ادبی کشورمان حضور پررنگ‌تر و جدی‌تری در نمایشگاه دارند. همچنین در حالی که همیشه تنظیم قرارهای خارجی ما به هفته‌های منتهی به نمایشگاه موکول می‌شد، اما در حال حاضر تعداد از قرارها قطعی و تنظیم شده است.

    استقبال ناشران از فراخوان حضور در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت بیشتر از سال گذشته بوده است.

    حضور موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این رویداد، در حد تدارک دیدن و فراهم کردن بستر حضور برای ناشران است؛ ما حتی در فضای غرفه هم به اندازه یک متر نیز، فضا به خودمان اختصاص نمی‌دهیم و این فضای نمایشگاهی بین ناشران و تشکل‌های نشر و البته بخش‌های پشتیبانی و اجرایی تقسیم می‌شود.

    امسال بروشورهایی برای معرفی ناشران ایرانی، صنعت نشر ایران، کتاب‌های ایرانی در حوزه بزرگسالان و کودک، و معرفی نویسندگان کشورمان، در حال آماده شدن به زبان‌های مختلف و عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.

    غرفه ملی ایران  حدوداً 200 مترو در سالن 5 صفراست و دقیقا همان سالنی که سال گذشته حضور داشتیم.غرفه ما امسال هم در کنار غرفه ترکیه و در در ادامه شرق اروپا قرار دارد.

    غرفه کودک ایران هم در سالن 3 است که همان فضای سال گذشته است و در حدود 40 مترمربع در اختیارمان قرار گرفته است.

    شصت و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از 19 تا 23 مهر 1396 (11 تا 15 اکتبر 2017) برگزارمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت