توجیه پذیر نبودن برگزاری نمایشگاه های بهاره

عصر نمایشگاه:رئیس اتاق اصناف گفت:در ۱۲ سال گذشته برگزاری نمایشگاه های بهاره موفق بوده است اما توجیه پذیر نیست.

توجیه پذیر نبودن برگزاری نمایشگاه های بهاره
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » ، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف کشور در برنامه  گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های بهاره زیر چادر بسیار مشکل است گفت: ما فشار سنگینی در یک دوره 25 روزه  تحمل می کنیم و تامین امنیت و وسایل رفاهی برای این نمایشگاه ها بسیار مشکل است.

    فاضلی با بیان اینکه دو میلیون و 173 هزار بنگاه صنفی پروانه دار و هفتصد و پنجاه  هزار بنگاه بدون پروانه در بخش دست فروشی  نظام توزیع کشور را تشکیل می دهند گفت : اتاق اصناف فقط کار نظارتی بر بازار دارد و بحث کشف قاچاق در حیطه  وظایف ما نیست.

    وی گفت: به بخش بازرسی و نظارت نیز یک ریال تخصیص  نیافته است و نمی دانیم با 1650 بازرس چه کاری باید انجام دهیم.

    فاضلی با بیان اینکه وظیفه  اتاق اصناف کنترل نصب اتیکت ، صدور فاکتور ، کم فروشی و گران فروشی است گفت : در 12 سال گذشته  برگزاری نمایشگاه های بهاره  موفق بوده است اما توجیه پذیر نیست.

    وی گفت: در این فروشگاه ها  حتما باید کالای تولید داخل با تخفیف  10 تا 15 درصدی فروخته شود.

    رئیس اتاق اصناف افزود: برپایی نمایشگاه های بهاره به دلیل نبود تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان داخلی رکود و کاهش تورم منطقی نیست.

    وی گفت: غرفه های نمایشگاه های بهاره به واحدهای تولیدی دارای پروانه فعالیت واگذار می شود که این واحدها باید  پروانه خود را بر سر در غرفه نصب کنند وگرنه اجازه ادامه فعالیت  به آنها داده نمی شود.

    فاضلی افزود : نظام کنترلی  هر روز  بر فعالیت غرفه ها در نمایشگاه های بهاره  نظارت دارد.

    وی گفت : امسال برندهای بسیار خوبی در نمایشگاه های بهاره حضور دارند که در سال های پیش نبوده اند.
    سید حسین هاشمی  استاندار تهران نیز  در ارتباط تلفنی با این برنامه  گفت : امسال باید نمایشگاه های بهاره  وضع بهتری  در مقایسه با سال گذشته داشته باشند.

    وی ادامه داد : در سال گذشته در بازدیدی که از نمایشگاه بهاره تهران  داشتیم حتی یک مورد اعتراض درباره نبود تنوع  ، گرانی و یا نبود کیفیت  وجود نداشت.

    هاشمی گفت : در کشورهای پیشرفته نیز این گونه نمایشگاه ها  برگزار می شود  و مکان آنها موقت است.

    وی با بیان اینکه مکان نمایشگاه های بهاره تهران  مناسب است اما  طراحی و خلاقیت  می خواهد گفت : برای استان تهران  برگزاری نمایشگاه های بهاره ضروری است.

    آنوش رحام کارشناس مسائل  اقتصادی نیز در این برنامه  با بیان اینکه  بسیاری از کالاهای وارداتی در نمایشگاه های بهاره  توزیع می شوند گفت :نظارت کافی بر این نمایشگاه ها وجود ندارد.

    وی افزود : فروشنده ها معمولاً اجناسی  را به این نمایشگاه ها می آورند و عرضه می کنند  که  در طول سال  موفق به فروش آن نشده اند.

    رحام  گفت : هزاران  برند در کشور وجود دارد که صاحب آنها مشخص نیست  و هنگام  توزیع نظارتی بر آنها  نمی شود.

    جمشید زند  رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه  گفت : خوشبختانه امسال نمایشگاه بهاره در این استان برگزار نمی شود.

    وی گفت : سال گذشته با 500 غرفه  نمایشگاه بهاره در اراک  برگزار و استقبال خوبی از آن شد.

    به نقل از خبرگزاری میزان ،وی دلیل برگزار نشدن  نمایشگاه بهاره  در استان مرکزی را کاهش تورم و رکود  در بازار و تخفیف های فروشگاه های مختلف در این استان  اعلام کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت