نمایشگاه عکس «نگاره‌های سرخ ۲» برپا می‌شود

عصر نمایشگاه:نمایشگاه عکس «نگاره‌های سرخ ۲» به روایت «مهدی اصلانی» شامل مجموعه‌ عکس‌های ایام محرم و صفر شهرهای کربلا، نجف اشرف و ... در حسینیه امامزاده احمد(ع) در شهرستان سنقر برپا می‌شود.

نمایشگاه عکس «نگاره‌های سرخ ۲» برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایکنا، نمایشگاه عکس «نگاره‌های سرخ 2» به روایت «مهدی اصلانی» شامل مجموعه‌ای از عکس‌های ایام محرم و صفر در فاصله سال‌های 91 تا 94 شهرهای کربلا، نجف اشرف، سنقر، قروه، سریش‌آباد و ... با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه سنقر، از روزهای 10 تا 20 آذرماه جاری در حسینیه امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر در استان کرمانشاه برپا می‌شود و عواید فروش آثار، به نفع دانش‌آموزان بی‌بضاعت هزینه خواهد شد.
    در این نمایشگاه، 72 قطعه عکس در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت؛ که به انتخاب تعدادی از هنرمندان عکاس کشور از جمله؛ «مرتضی پورصمدی»، «تورج اصلانی»، «کامران شریفی»، «بهرنگ دزفولی‌زاده» و «ایرج عاشوری» انتخاب شده‌اند.

    در معرفی نمایشگاه عکس «نگاره‌های سرخ 2» آمده است: سوگ آئین عاشورا بی‌شک یکی از فرازهای مهم فرهنگ ایرانی اسلامی است  این مراسم که یادآور ایمان و مبارزه امام حسین علیه السلام علیه ظالمان و حاکمان جبار است به شکل یک رفتار عظیم مردمی، با تکیه به فرهنگ‌های بومى و قومى همه ساله با شکوه تمام برگزار می‌شود. فکر جمع‌آورى سندهاى تصویرى این آئین، در ذهن «مهدى اصلانى» از سه سال پیش آغاز شده و عملکرد او رفته رفته به آلبوم بزرگى از حضور مردم شهرش در این ایام بدل شده است. مگر نه اینکه یکى از جدى‌ترین وظایف و مسئولیت‌هاى عکاسى مستند ـ اجتماعى ثبت لحظه لحظه آئین‌ها با رنگ و بوى محلى براى جاودان کردن این مراسم است.

    نخستین نمایشگاه عکس «نگاره‌های سرخ 1» به روایت «مهدی اصلانی» نیز شامل 50 قطعه عکس در روزهای 27 مهر تا 4 آبان ماه امسال در شهرستان قروه در استان کردستان برپا شد.

    «مهدی اصلانی» اول آذرماه سال 1360 در شهرستان سنقر در استان کرمانشاه متولد شد؛ هم اکنون دانشجوی رشته عکاسی است و از سال 1389 در این رشته هنری فعالیت می‌کند. وی از سال 1379 به عنوان دستیار فیلمبردار سینما و هم اکنون به عنوان فیلمبردار سینما در فیلم‌های مختلف سینمایی، مستند، تجربی و کوتاه حضور مؤثری داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت