در موزه هنرهای معاصر تهران ،

افتتاح نمایشگاه آثارحجمی و تابلوهای نقاشی هنرمند بلژیکی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثر حجمی و تابلوهای نقاشی هنرمند بلژیکی وی‌ام دلووی ،روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه در موزه‌ هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

افتتاح نمایشگاه آثارحجمی و تابلوهای نقاشی هنرمند بلژیکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،نمایشگاه آثارحجمی،تابلوهای نقاشی رنگ و روغن روی بوم(اطلس)،آثاربرنزی،آثارفولادی با حکاکی لیزری و...،هنرمند بلژیکی وی‌ام دلووی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران،روز دوشنبه 17 اسفندماه ساعت 17 با حضور وی‌ام دلووی،هنرمندان واستادان در موزه‌ هنرهای معاصرتهران افتتاح می‌شود.

    وی‌ام دلووی در 1965 در بلژیک متولد شد و در بلژیک و انگلستان زندگی و کار می‌کند. او هنرمندی جهانی است که ورودش به صحنهٔ هنر معاصر در اوایل دههٔ 1980 از نظرها پنهان نماند. وی نشان‌های سلحشوری اروپایی را بر تیغهٔ اتو و بیل، و نقوش آبی‌رنگِ سفالینه‌های سنتیِ دلفت را بر کپسول‌های گاز نقش زد و شیشه‌های نقشبند رنگی را درون دروازهٔ فوتبال کار گذاشت؛ و بدینسان آثاری دورگه عرضه کرد که تقابل بین امر والا و پست، و هنر معاصر و فرهنگ عامه را از میان برمی‌داشت و صناعت و مفهوم‌گرایی، و جدیت و شوخی را در هم می‌آمیخت.

    آثار وی‌ام دلووی در داکومنتای نهم و دوسالانه ونیز سال 1999 نیز به نمایش درآمده‌اند. نسخه‌های مختلف کلوآکا در موزهٔ هنر معاصر آنتورپ ، موزهٔ میگروس زوریخ، پاورپلنت تورنتو، نیومیوزیوم نیویورک، موزهٔ بوردو، و موزه‌های هنر معاصر لیون، تایوان، و مونترال به نمایش درآمده است، و آخرین نسخه یعنی کلوآکای تخصص‌یافته در موزه هنر کهن و نو تاسمانی ،اوج این مجموعه را به نمایش گذاشته است.
    در مجموعه آثار "گوتیک" که از سال 2000 شکل گرفتند دلووی بر دلالت سبک‌های هنریِ کهن بر عظمت و ماندگاری متمرکز شد.

    دلووی با دست گذاشتن بر سبک هنری قرون وسطایی گوتیک و بازتفسیر آن با درونمایه ها و فناوری معاصر در صدد خلق فرم نوینی از معماری معاصر برآمد. این نقشمایه‌های در هم تابیده در اینجا دیگر به منظور تزئینگری به کار نرفته‌‌اند، بلکه در حکم سرمشق‌های ارزندگی و ماندگاری کهن در دوران مدرن‌ ایفای نقش می‌کنند.

    باروهای گوتیک دلووی که پیوسته بر درازای آن‌ها افزوده می‌شود، در مکان‌های مختلفی چون کنارهٔ کانال بزرگ ونیز (در دوسالانهٔ ونیز 2009 موزهٔ پگی گوگنهایم)، موزهٔ رودن (پاریس، 2010) و تالار هنرهای زیبا (بروکسل 2010) نصب شده‌اند. نمونهٔ مارپیچ دیگری از آن‌ها طی نمایش انفرادی دلووی در 2012 در هرم شیشه‌ای موزهٔ لوور آویخته شد، که نشان می‌داد تمایل او به امر تزئینی در جست‌وجوگری‌اش در فضاهای تاریخی پایدار است و پیوسته تاریخ را با مدرنیته پیوند می‌زند.

    شایان ذکر است ،علاقه مندان می توانندجهت حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار وی‌ام دلووی، روز دوشنبه 17 اسفند ماه ساعت 17 به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت