حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن به عنوان مهمان ویژه فرصت مغتنمی است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل انتشارات افق گفت: حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن به عنوان مهمان ویژه، فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایرانی - اسلامی است و باید از این حضور نهایت بهره را برد.

حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن به عنوان مهمان ویژه فرصت مغتنمی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا؛ رضا هاشمی نژاد  افزود: با توجه به شمار فراوان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب خارجی، غرفه ایران در این کشورهای میزبان می تواند توجه بسیاری از آنان را به خود جلب کند و در واقع بهانه ای برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و عناصر عمده فرهنگی میهنمان باشد.

    وی با بیان اینکه ناشران ایرانی نیز باید بیشترین بهره را از نمایشگاه کتاب پکن ببرند، اظهار کرد: تکرار حضور ناشران و آژانس های ادبی در چنین نمایشگاه هایی سخت پیش می آید، باید فرصت حضور را مغتنم شمرد و تلاش کنیم تا علاوه بر معرفی آثار و فرهنگ ایرانی - اسلامی، سطح تعاملات را نیز افزایش دهیم.
    مدیرعامل انتشارات افق ادامه داد: با توجه به اینکه کتاب های ناشران ایرانی مهجوریت زبان دارند و ترجمه کتب از فارسی به انگلیسی نیز کم است، ضرورت دارد از کتاب های تصویری که حاوی فرهنگ عمومی، اماکن دیدنی، تاریخی، آیین، آداب و رسوم است، در نمایشگاه های خارجی از جمله کتاب پکن استفاده شود تا در معرض دید ملت های مختلف قرار گیرد.
    هاشمی نژاد با بیان اینکه عرضه و ارائه کتاب های دینی نیز نباید در نمایشگاه کتاب پکن فراموش شود، تصریح کرد: ایران و چین دارای اشتراکات زیادی در بخش های مختلف هستند و می توانند تعاملات فرهنگی خوبی برقرار کنند، و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه، اهمیت و جایگاه ما را تثبیت می کند.
    به گفته این ناشر، انتشارات افق با عرضه و ارائه 41 عنوان کتاب در حوزه رمان و فرهنگ عمومی در بیست وچهارمین نمایشگاه کتاب پکن حضور دارد و باید سعی کنیم با حضور پررنگ و چشمگیر بتوانیم در سطح بین المللی مطرح شویم.
    بیست وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با شعار «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» به عنوان مهمان ویژه در این نمایشگاه شرکت می‌کند.
    برای حضور در این دوره پوستری نیز طراحی شده که مبنای آن نقوش هندسی بر مبنای هنر اسلامی است.
    در طراحی غرفه از معماری سنتی ایرانی با استفاده از طرح های کاشی و آجرکاری استفاده شده، بخش هایی از غرفه برای برگزاری نشست و میزگردهای تخصصی، نمایش کتاب ناشران شرکت کننده، معرفی آثار تصویرگران و معرفی آثار نویسندگانی که در غرفه حضور خواهند داشت اختصاص داده شده است.
    متراژ غرفه ایران 500 مترمربع است. 6 نویسنده و 12 ناشر به صورت مستقل و کتاب‌هایی از 10 ناشر هم به صورت غیرمستقیم در نمایشگاه حضور دارند.
    در غرفه ملی ایران آژانس‌های ادبی به صورت جدی فعال خواهند بود.
    همچنین معرفی و نمایش کتاب‌های ایرانی ترجمه‌شده به زبان چینی و معرفی آثار منتخب ناشران ایرانی در حوزه ایران‌شناسی، کودک و نوجوان، ادبیات معاصر ایران، کتاب‌های دارای جوایز داخلی، کتاب‌های ایرانی چاپ‌شده در خارج از کشور که بیشتر آنها به فروش رفته است، کتاب معرفی ایرانشناسان چینی، کتاب روابط فرهنگی ایران و چین و گزیده آثار کتاب‌شناسی ایران و چین از دیگر فعالیت‌های غرفه ایران خواهد بود.
    معرفی طرح‌های حمایتی، طرح تاپ و طرح گرنت از دیگر فعالیت‌های غرفه ایران است.
    هفته فیلم ایران، اجرای موسیقی زنده و برنامه روایتگری، نقالی و داستان‌خوانی و برگزاری نشست‌ از دیگر فعالیت‌های غرفه ایران است.
    با هماهنگی های صورت گرفته با انجمن نویسندگان کودک و نوجوان 6 نویسنده مطرح کشور برای حضور در محل غرفه ایران انتخاب شدند.
    هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان که بسیاری از آثارایشان به زبان های مختلف ترجمه شده، دکتر حسین پاینده، منتقد ادبی و استادنظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبائی و برنده جایزه جلالف مرضیه سلیمانی، نویسنده و مترجم که کتاب تاریخ اندیشه در چین را به فارسی ترجمه کرده و برنده جایزه کتاب سال است، طاهره ایبد، نویسنده کتاب کودک و نوجوان که در جشنواره های مختلفی داوری بخش کودک و نوجوان رابرعهده داشته، الهام السادات میرزانیا، دانشیاردانشگاه علامه طباطبائی و مترجم فرهنگ چینی به فارسی و علی اصغر سید آبادی، شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان درمحل غرفه ایران حضورخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت