معاون حوزه هنری استان فارس خبر داد

برگزاری نمایشگاه مرمت گِل و دل در نگارخانه حوزه هنری استان فارس

عصر نمایشگاه- معاون حوزه هنری فارس از برپایی نمایشگاه مرمت گِل و دل در نگارخانه حوزه هنری استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان جوان حوزه هنری با همکاری دانشگاه حافظ شیراز است.

برگزاری نمایشگاه مرمت گِل و دل در نگارخانه حوزه هنری استان فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،مهدی پارسایی از برپایی نمایشگاه مرمت گِل و دل در نگارخانه حوزه هنری استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار 30 دانشجوی رشته معماری داخلی با نگاه هنرمندانه به مفهوم گذشته و بازنمایی ارزش‌های آن در زمان حال عرضه شده است.

    وی در توضیح آثار ارائه شده در این نمایشگاه که زیر نظر خود تهیه شده است، گفت: از آنجا که رشته این دانشجویان معماری داخلی است و بخشی از کار آنها مرمت است ابتدای ترم تحصیلی از دانشجویان خواسته شد که کوزه‌ای را انتخاب و برای آن یک شخصیت تعریف کنند.

    پارسایی بر این باور است که اشیا هویت خاص خود و با گذشته پیوندی مستحکم دارند، افزود: دانشجویان در طول ترم تحصیلی با این کوزه‌ها صحبت کرده و حتی برای هر یک از کوزه‌ها دفتر خاطراتی را تهیه و اتفاقات روزمره را از زبان ان کوزه می‌نوشتند.

    معاون فرهنگی حوزه هنری با بیان اینکه هر شی‌ء‌ای در دنیا در معرض تهدیدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این کوزه‌ها بنا به شخصیتی که برایشان شده دچار این تهدید می‌شوند در نتیجه دانشجویان با توجه به گذشته و خاطراتی که این کوزه‌ها پشت سر گذاشته‌اند، اقدام به مرمت آنها می‌کنند.

    وی تصریح کرد: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه با این سوژه این بود که دانشجویان متوجه شوند در بحث مرمت توجه به ارزش‌های ناملموس گذشته امری ضروری است که گاه مورد بی‌توجهی و غفلت قرار می‌گیرد.

    پارسایی بیان کرد: این نمایشگاه از 15 تا 18 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه حوزه هنری استان فارس برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت