وزیر ارشاد:

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مرکز دیپلماسی فرهنگی با جهانیان است

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را مرکز دیپلماسی فرهنگی با جهانیان دانست و گفت: این نمایشگاه نماد ظرفیت فرهنگی ایران در عرصه بین الملل است.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مرکز دیپلماسی فرهنگی با جهانیان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، سید رضا صالحی امیری سه شنبه شب در مراسم تقدیر از نهادها، سازمان ها و تشکل های نشر شرکت کننده در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: امسال 72 دستگاه و نهاد در برپایی این نمایشگاه نقش کلیدی داشتند.
    وی نمایشگاه کتاب را اعتبار ایران در منطقه و جهان دانست و ادامه داد: امکان ندارد دراین حجم وسیع نمایشگاه برگزار شود مگر اینکه دستگاه ها و نهادهای مختلف دست به دست هم دهند.
    وزیر ارشاد با بیان اینکه به دشواری های برگزاری نمایشگاه کتاب واقف هستم اضافه کرد: این نمایسگاه دومین دوره خود را در شهر آفتاب تجربه کرد که به طور قطع سختی های خود را نیز داشت.
    عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: به طور طبیعی هر ساختاری با این میزان وسیع عاری از نقص نخواهد بود. امیدوار هستیم این مشکلات برای سال آینده رفع شود تا شاهد نمایشگاهی در شان انقلاب اسلامی باشیم.
    صالحی امیری با اشاره به سیاست واگذاری نمایشگاه کتاب به صنوف نشر افزود: این مساله جزو سیاست های اصلی وزارت ارشاد است. در این راستا در حال واگذاری نمایشگاه قرآنی به موسسات قرآنی هستیم.
    صالحی امیری افزود: باید همه کمک کنیم تا صنوف نشر تقویت شوند زیرا هیچ کس دلسوزتر از اهالی نشر به این حوزه نیست.
    به گفته وزیر ارشاد سیاستگذاری، حمایت و نظارت رسالت معاونت فرهنگی ارشاد است و تمام امور اجرایی باید به تدریج در اختیار امور صنفی قرار بگیرد.

    ** فضای نمایشگاه عاری از رنگ و بوی سیاسی بود
    صالحی امیری گفت: تلاش زیادی شد که فضای نمایشگاه به دلیل همزمانی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری رنگ و بوی سیاسی به خود نگیرد بنابر این امسال در نمایشگاه هیچ فعالیت سیاسی انجام نشد.
    وزیر ارشاد در بخشی دیگر از سخنانش به یارانه های نشر اشاره و اضافه کرد باید مجموعه یارانه ها در حمایت از نشر توسط اصحاب نشر ساماندهی و بازمهندسی شود.
    وی با بیان اینکه فعالیت های خانه کتاب در این زمینه آغاز شده گفت: این اشتباه بزرگی است که بیش از 9هزار و 200 فروشگاه لوازم آرایشی در کشور وجود دارد ، اما تعداد کتابفروشان کمتر از سه هزار واحداست.
    صالحی امیری افزود: این مساله در شآن جامعه اسلامی نیست. باید مردم در هر کوی و برزن کتابفروشی را ببینند.
    به گفته وزیر ارشاد در ازای هر یک ناشر سه کتابفروشی در کشور وجود دارد که این معادله ای نادرست است.
    صالحی امیری با اشاره به حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: همه این افراد یک پیام مشترک دارند و آن این است که ایران مهد فرهنگ است و اندیشه می تواند از این سرزمین به دنیا صادر شود.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: در نظر داریم در راستای سیاست های واگذاری، خانه موسیقی، خانه سینما و تئاتر زیر نظر صندوق هنرمندان به فعالیت خود ادامه دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت