برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی ملی در خراسان‌جنوبی

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ۱۹ تا ۲۳ آذرماه جاری نمایشگاه صنایع‌دستی ملی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی ملی در خراسان‌جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایسنا؛ حسین عباس‌زاده  با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی ملی در خراسان‌جنوبی گفت: این نمایشگاه با حضور تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: شناخت و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور و فروش صنایع‌دستی از اهداف کلی نمایشگاه صنایع‌دستی است. در این نمایشگاه 105 غرفه صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است. در حال حاضر برای برگزاری دومین نماشگاه سراسری صنایع دستی استان اعتباری از سوی سازمان مرکزی تخصیص نیافته است.

    عباس زاده اظهار کرد: سفره آردی شهرستان قاینات و همچنین پارچه بافی سنتی خراشاد از مهم‌ترین صنایع دستی خراسان‌جنوبی است که نشان ملی آثار را دریافت کرده است.

    معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مهم‌ترین خصوصیاتی که به دریافت نشان مذکور منجر شده، بهره‌گیری از شاخص بومی، مرغوبیت در بافت و استفاده از نقوش و طرح‌های اصیل بومی است.

    عباس‌زاده افزود: دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی استان با هدف معرفی و ایجاد فضای تبادل تجربیات بین هنرمندان در آذر ماه سال گذشته برگزار شد که 105 غرفه شامل مشاغل سنتی شهرستان‌های استان و استان‌های شرق کشور بود.

    وی ادامه داد: در این نمایشگاه، صنایع‌دستی متعددی از قبیل گلیم‌بافی، سفالگری، آهنگری، صنایع چوب، سنگ‌های تزیینی و قیمتی به نمایش گذاشته شد که هنرمندان 11 شهرستان خراسان‌جنوبی (بیرجند، قاین، خوسف، طبس) از نزدیک به ارائه صنایع‌دستی این شهرها اقدام و 50 غرفه با تولید زنده فعالیت داشتند. غرفه داران با فروش و سفارش تولید محصولات صنایع دستی با به ارزش بیش از 500 میلیون تومان، رکورد تازه‌ای از خود به جای گذاشتند.

    معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون دو نمایشگاه صنایع‌دستی به صورت منطقه‌ای و یک نمایشگاه صنایع‌دستی به‌صورت سراسری در استان برگزار شده است.

    عباس‌زاده ادامه داد: تعدادی نمایشگاه صنایع‌دستی به‌صورت شهرستانی برگزار شده و همچنین هنرمندان استان در 23 مورد نمایشگاه صنایع‌دستی سایر استان‌ها از قبیل تهران، چابهار، یزد، اردبیل، گیلان، زنجان، خراسان‌شمالی، مازندران، همدان، ارومیه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، کرمانشاه، اصفهان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، گلستان، مرکزی، بوشهر، کرمان، فارس حضور داشته‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: هزینه بخشی از غرفه‌ها، اسکان و ایاب و ذهاب درون شهری و برنامه‌های جانبی اعم از بازدیدها و کارگاه‌های آموزشی در مدت زمان برگزاری نمایشگاه ویژه شرکت‌کنندگان و تولیدکنندگان مستقر در غرفه‌ها برعهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت