رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد

کلاهبرداران سایبری در کمین مشتریان نمایشگاه‌های بهاره

عصر نمایشگاه- رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بهار و استقبال مردم برای خریدهای نوروزی گفت: شهروندان در هنگام خرید در این نمایشگاه دقت کنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیفتند.

کلاهبرداران سایبری در کمین مشتریان نمایشگاه‌های بهاره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،سرهنگ علیرضا آذردرخش ضمن اشاره به اینکه در حواشی این نمایشگاه‌ها شاهد بساط کردن دست فروش‌ها هستیم که بعضاً از دستگاه‌های کارت خوان سیار استفاده می کنند، اظهار کرد: حتما در خرید از این دست فروشان هنگام پرداخت بهای خرید دقت کنند و به هیچ عنوان رمز خود را به فروشنده نگویند.

    وی ادامه داد: هنگام کشیدن کارت دقت کنند که دستگاه کارت خوان سالم باشد چسب خوردگی یا وسایل اضافه روی آن نصب نباشد چرا که نصب وسایل اضافه یا چسب خوردگی می‌تواند اسکیمر باشد که روی دستگاه کارت خوان نصب شده است و از اطلاعات کارت شما کپی برداری می‌کند.

    سرهنگ آذردرخش همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان رمز خود را به فروشندگان اعلام نکنند و خود کارت کشیده و رمز را وارد کنند.

    رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هنگام کشیدن کارت نگذارند افراد دیگر رمز آنها را ببیند، گفت: حتی مراقب باشند دوربین مدار بسته نیز در نزدیکی دستگاه کارت خوان نصب نباشد که بتواند عملیات ورود رمز فرد را ضبط کند.هنگام خرید از غرفه‌های خود نمایشگاه بهاره موارد فوق را رعایت کنند تا در دام سارقان رمزهای بانکی نیفتند.

    سرهنگ آذردرخش همچنین به شهروندان توصیه کرد: حتما فیش‌های خرید خود را از نظر قیمت چک کنند و فیش‌ها را نگهدارند.

    رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هموطنان سعی کنند در خرید از دستفروشان وجه نقد کالای خریداری شده را بپردازند، گفت: یکی از بهترین مکانی‌های که سارقان رمزهای بانکی فعال هستند همین دست نمایشگاه‌ها و مراکز خرید است که مردم عجله داشته و موارد ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

    وی همچنین به فروشندگان نمایشگاه بهاره توصیه کرد : به هیچ عنوان دستگاه کارت خوان خود را به دیگران واگذار نکنید چرا که اگر هرگونه سوء استفاده‌ای شود دارنده دستگاه کارت خوان که به نام وی از سوی بانک صادر شده مقصر بوده و باید ضرر و زیان شاکیان را جبران کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت