مهندس نجم الدین خبرداد:

تولید انبوه رانا از سال آینده

عصر نمایشگاه- موتور EF۴ که از سال آینده با رانا به تولید انبوه می رسد، سومین موتور از خانواده موتور ملی است که ۹۵ درصد ساخت داخل و بدون همکاری مشاور خارجی طراحی و تولید شده است.

تولید انبوه رانا از سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گرارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر نمایشگاه» به نقل از ایکو پرس، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: این موتور 1400 سی سی به صورت تنفس طبیعی و دارای بیش ترین قطعات و اجزای مشترک با موتور 1700 سی سی EF7 است.
    وی پایین بودن میزان مصرف سوخت را مهم ترین ویژگی این موتور دانست و گفت: این تنها موتور ایرانی است که استاندارد یورو 5 را تامین می کند.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که موتور ای اف 4 در دو حالت بنزینی و پایه گاز سوز طراحی و تولید شده، خاطر نشان ساخت که در حال حاضر نسخه بنزینی آن در دست آزمون برای نصب بر روی رانا و سایر خودروهای هم کلاس است.
    وی از تولید دو نمونه آزمایشگاهی در دو سال قبل و 20 نمونه تولیدی در هفته های اخیر خبر داد که قرار است بر روی رانا نصب شود و نخستین رانای مجهز به این موتور تا یک ماه دیگر برای آزمون های عملکرد و دوام آماده می شود.
    مهندس نجم الدین با اشاره به این که رانا تماما یک خودروی ایرانی است، نصب موتور ایرانی در این محصول را گامی بلند در جهت توسعه برند ملی دانست و گفت: از آن جا که پروژه خودرویی از پروژه موتوری جلوتر است، نخستین سری تولیدات رانا با موتور تی یو 5 و در ادامه با موتور ای اف 4 تولید خواهد شد.
    وی از مشترک بودن برخی قطعات اصلی موتور 1400 با موتور 1700 خبر داد و با اشاره به هماهنگی قطعات با توان سازندگان و خط مونتاژ ایران خودرو گفت: تمامی کارهای ماشین کاری و ریخته گری موتور ای اف 4 توسط سازندگان ایرانی انجام شده و نزدیک به 95 درصد این موتور ساخت داخل است.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که قطعات و مجموعه های اصلی در موتور ای اف 7 توسط سازندگان خارجی ساخته شده بود، اظهار داشت: خودکفایی این موتور در یک دوره سه تا چهار ساله برنامه ریزی شد که تامین 95 درصد ساخت داخل موتور ای اف 4 نشان دهنده تحقق این برنامه با وجود تحریم اقتصادی است.
    وی از انجام آزمون های کالیبراسیون این موتور خبر داد و گفت: بعد از اتمام کالیبراسیون، آزمون های صحه گذاری تا پیش از تولید انبوه صورت خواهد گرفت که بر اساس برنامه مربوطه در زمستان امسال تست های زمستانی و در تابستان سال آینده تست های تابستانی بر روی خودرو انجام خواهد گرفت و رانا با موتور ای اف 4 به تولید انبوه می رسد.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان ساخت: خودروی رانا با موتور پایه گاز سوز 1700 سی سی هم تولید خواهد شد تا افت توان ناشی از سیستم پایه گاز سوز به این ترتیب جبران شود.
    وی تعداد تولید رانا با موتور ای اف 4 در سال آینده را بر اساس برنامه ریزی ها، 25 هزار دستگاه عنوان کرد که در مدت سه سال به سالانه 100 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت