معرفی ۱۲ محصول نانو فناوری صنعت ساخت‌وساز در نمایشگاه صنعت ساختمان

عصر نمایشگاه- همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان ۱۲ محصول شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نانو فناوری با کاربرد در ساختمان معرفی می‌شود.

معرفی ۱۲ محصول نانو فناوری صنعت ساخت‌وساز در نمایشگاه صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری »عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمانی در حالی از امروز آغاز به کار ‌کرد و تا روز 24 مردادماه جاری ادامه دارد که در آن 6 شرکت‌ فعال در زمینه فناوری نانو حضور دارند.

    یکی از محصولات عرضه شده در این نمایشگاه «پروفیل در و پنجره UPVC حاوی نانوذرات» است. PVC معمولی  یک پلاستیک سبک و محکم است که در صنعت ساحتمان‌سازی به کار می‌رود اما استفاده از نانوذرات به طور قابل توجهی سختی و استحکام آن را بهبود می‌بخشد. این محصول علاوه‌ بر اینکه در تولید قاب‌ پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، در دندانپزشکی و  تولید لوله نیز کاربرد دارد.

    «نانو امولسیون ایجادکننده پوشش آبگریز» از دیگر محصولاتی است که در نمایشگاه صنعت ساختمان ارائه ‌شده است. نانوسیل الوان بر پایه سیلان/سیلوکسان در اندازه‌های نانو است که به عنوان پوشش آبگریز کاربرد است. استفاده از این محصول به عنوان پوشش ضد آب و لک در سطوح معدنی متخلخل و جاذب در صنایع ساختمانی از جمله آثار باستانی و هنری رایج است.

    «لوله و اتصالات فاضلابی سه لایه بی‌صدا» مشکل عایق‌سازی صوتی سیستم فاضلاب ساختمان‌های بلند مرتبه را که یکی از مشکلات مهم مهندسان تأسیسات و معماری است برطرف کرده است. این محصول در نمایشگاه صنعت ساختمان معرفی شد.

    «نانو کفپوش اپوکسی مقاوم به سایش» که قابل کاربرد در صنایع دارویی/شیمیایی، پارکینگ خودروها، مکانهای تجاری و مسکونی، اتاق‌های تمیز و مکان‌های بهداشتی، محیط‌های صنعتی، سالن‌های تولید، صنایع غذایی و نوشیدنی است نیز در نمایشگاه صنعت و ساختمان حضور دارد.

    «دستگاه صنعتی لایه نشانی به روش قوس کاتدی» که برای ایجاد پوشش‌های نانو ساختار سخت و مقاوم، اپتیکی و تزئینی بر روی فلزات شیشه و سرامیک‌ها به کار می‌رود، از دیگر دستاوردهای محققان کشور است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

    محصول «کفپوش بتنی نانو» نیز در این نمایشگاه عرضه شد. بتن آماده، کفپوش بتنی، جدول بتنی، تیرچه بتنی، بلوک سبک بتنی، و موانع ترافیکی از جمله محصولات  این حوزه است که به نمایش درآمد. عمر، دوام و مقاومت در برابر سولفات و کلرید از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصولات به شمار می‌رود.

    علاوه‌بر این محصولات محصولاتی نظیر کاشی ضد لک، بتن سبک سازه‌ای، شیشه‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد، رنگ خود تمیز شونده، رنگ ترک، کاشی و سرامیک آنتی باکتریال، لوله و اتصالات، چسب دو جزئی و لاک اکریلیک در غرفه ستاد نانو در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ‌شده است.

    علاقمندان می‌توانند با حضور در غرفه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در سالن 10-11 غرفه 135 از این محصولات بازدید کنند. این نمایشگاه از 21 تا 24 مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت