نمایشگاه‎های الکامپ استانی نیازمند توجه بیشتر مسوولان است

عصر نمایشگاه- نقش نمایشگاه های IT در توسعه فضای کسب و کار فعالان صنف فناوری اطلاعات را نمی‎توان نادیده گرفت و کاملا بدیهی است، حضور در نمایشگاه ‎های داخلی و خارجی یک روش بسیار محبوب برای بازاریابی محصولات و خدمات شرکت‎های این حوزه به شمار می‎آید.

نمایشگاه‎های الکامپ استانی نیازمند توجه بیشتر مسوولان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از فناوران ، این موضوع باعث شده، شاهد برگزاری نمایشگاه های متعددی در رسته های مختلف فناوری اطلاعات در کشور باشیم که برخی با قوت برگزار می‎شوند و  گاها برخی از آنها با وجود گذشت یک دهه از عمرشان، از سطح کمی و کیفی لازم برخوردار نیستند.
    نبود نظارت بر برگزاری الکامپ های استانی
    هم اکنون در اکثر استان‎های کشور نمایشگاه فناوری اطلاعات با عناوین مختلف به خصوص «الکامپ» برگزار می شود که در همین راستا، روز گذشته شانزدهمین نمایشگاه الکامپ فارس به کار خود پایان داد و اوایل شهریور سال جاری نیز نمایشگاه الکامپ تبریز برگزار خواهد شد. در این میان شرکت های IT زیادی برای توسعه بازار محصولات خود تلاش می کنند در نمایشگاه های الکامپ استانی حضور داشته باشند، اما اغلب از سطح برگزاری این نمایشگاه ها راضی نیستند و  در مجموع معتقدند هیچ نظارتی بر روند برگزاری نمایشگاه های IT استانی نمی شود.
    در همین خصوص وهاب عقیقی، مدیر بازاریابی شرکت ایزی که برای معرفی محصولات جدید دلینک در نمایشگاه الکامپ فارس شرکت کرده بود، درباره اهمیت حضور در نمایشگاه های استانی فناوری اطلاعات به فناوران گفت: حضور برندهای بزرگ و مطرح به دلیل ایجاد ارتباط و استراتژی بازاریابی در نمایشگاه های استانی ضروری است و نگاه ویژه ای به آن دارند، اما متاسفانه برخی از برگزارکنندگان نمایشگاه های استانی فقط به فکر سود هستند و سطح کیفیت و کمیت نمایشگاه برایشان مهم نیست.
    وی با بیان اینکه از بین تمام ابزارهای بازاریابی، نمایشگاه ها بیشترین کارکرد را در توسعه بازار دارند، افزود: حضور در نمایشگاه ها به توسعه روابط با مشتری، جست وجو برای شرکا و کارکنان و مطرح شدن شرکت کمک می کند.
    عقیقی وضعیت نمایشگاه های فناوری اطلاعات استان ها را نامناسب و بسیار کلیشه ای ارزیابی کرد و گفت: شرکت ایزی در نمایشگاه های استانی زیادی شرکت می کند و در این دوره نیز اسپانسر نمایشگاه فارس بود. به طور کلی نمایشگاه های الکامپ استانی در سطح مطلوبی برگزار نمی شوند و درحالی که گفته می شد نمایشگاه الکامپ استان فارس نسبت به سال گذشته از کیفیت به مراتب بهتری برخوردار است، اما با این حال نتوانست رضایت ما را جلب کند.
    وی افزود: به طور مثال به دلیل فقدان مدیریت درست، هنگام مراسم افتتاحیه، هنوز برخی شرکت ها در حال غرفه سازی بودند که چهره خوبی نداشت یا به دلیل اطلاع رسانی نامناسب روز اول و دوم نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان بسیار کم بود.
    ضرورت توجه نصر کشور به الکامپ های استانی
    در حال حاضر برخی از نمایشگاه های IT استانی به همت نظام صنفی رایانه ای یا اتحادیه مربوطه آن استان برگزار می شود و دیگر استان ها برگزاری نمایشگاه را به پیمانکار می سپارند.
    متقاضیان حضور در نمایشگاه های استانی معتقدند؛ نمایشگاه هایی که به همت نهاد صنفی برگزار شود از نظم و نسخ بهتری برخوردار است. آنها بر این باورند که سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ها باید در بحث نمایشگاه های الکامپ استانی ورود کند تا این نمایشگاه ها نیز همانند نمایشگاه الکامپ تهران سرو سامان پیدا کنند. در همین حال شنیده می شود، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تجمیع نمایشگاه های الکامپ را در دستور کار قرار داده است. به این ترتیب که در تما می استان هایی که پتانسیل برگزاری نمایشگاه تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد، این نمایشگاه با نام تجاری الکامپ برگزار شود و تقویم برگزاری نمایشگاه ها، به صورت یک تقویم سراسری در کل کشور تهیه شود و مجوز برگزاری و مدیریت امور برگزاری نمایشگاه با سازمان کشور باشد.
    بنابراین اینگونه به نظر می رسد که توجه مسوولان صنفی به نمایشگاه های فناوری اطلاعات استانی بیشتر شده و در آینده شاهد برگزاری نمایشگاه های با کیفیت تری خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت