تفسیر دو چهره متفاوت از صنعت ساختمان در نمایشگاه ساختمان تهران

عصر نمایشگاه- هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان صبح امروز شنبه ۲۱مرداد با حضور علی ربیعی و سایر مسئولان دولتی رسماً افتتاح شد.

تفسیر دو چهره متفاوت از صنعت ساختمان در نمایشگاه ساختمان تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  «صما»؛  در این افتتاحیه بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، ماشاءالله عظیمی دبیرکل اتاق تعاون ایران، ایرج ندیمی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه، موسوی لارگانی رئیس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی و معاون امور تعاون مجلس علی ربیعی را در این بازدید همراهی کردند.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه در چند سال اخیر اتفاقات شگرفی در بخش صنعت ساختمان روی داده است گفت: در این نمایشگاه حضورتولید کنندگان بیانگر توجه اعتقاد به اقتصاد مقاووتی و تولید اشتغال است.

    علی ربیعی با بیان مطلب فوق افزود: کیفیت برخی تولیدات داخلی در صنعت ساختمان توسعه خوبی داشته است . حتی در برخی از غرفه ها کالاهایی تولیدی را مشاهده کردم که براحتی می توانند با کالای مشابه خارجی رقابت کنند.

    وی گفت: متاسفانه در برخی غرفه ها پیچ هایی دیده می شد که از چین وارد می کردند در حالیکه در پزشکی ما پیچ هایی تولید می کنیم که از فناوری های بالاتری هم برخوردار هستند.

    وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بخش ساختمان در سال های ٩٦ و ٩٧ رونق می یابد، گفت:در حال حاضر این صنعت دو چهره زشت و زیبا دارد .

    وی در این خصوص گفت:صنعت ساختمان آنجا که متکی بر صنایع داخلی است، زیباست و جایی که متکی بر واردات است نازیبا است.

    وی با بیان اینکه می توان با افزایش تولید داخلی صنعت ساختمان رقابت ایجاد کرد، اظها کرد: با رونق تقاضای مسکن صنعت ساختمان در کشور رونق می گیرد.

    وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه توسعه تعاونی ها می تواند در رونق اقتصاد موثر باشد اظهار کرد: با این وجود طی چهار سال گذشته سهم بخش تعاون از 4 درصد به 6 درصد رسیده است که باید این سهم افزایش یابد.

    ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 120 هزار تعاونی فعال در کشور داریم گفت: در 3 سال گذشته یک اقدام کلینیکی در بخش تعاون شروع کردیم و بخشی از تعاونی‌های غیرفعال را احیا کردیم ضمن اینکه از تعطیلی تعاونی‌ها جلوگیری شد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: سرآغاز هر فعالیت و سازندگی در کشور با ساخت و ساز است و این بخش اگر رونق پیدا کند بخش‌های مختلف اقتصاد، تولید و سایر صنایع نیز رونق می‌یابد.

    شایان ذکر است در این نمایشگاه بیش از هزار و 200 شرکت‌کننده در داخل و خارج از کشور حضور داشته و تا روز24 مردادماه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت