سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان مرکزی برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان مرکزی برپا می‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان مرکزی برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از تسنیم ، سیدمحمد حسینی ، با اشاره به اهمیت بخش صنایع دستی در کشور اظهار داشت: یکی از حوزه‌های اصلی و مهم فرهنگی- اقتصادی در کشور، بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی به شمار می‌رود که موضوعی مهم و قابل توجه برای جذب توریسم، صادرات کالا و بالا بردن سطح تولید ملی، کارآفرینی قلمداد می‌شود.

    وی افزود: کشور ایران از قومیت‌های متفاوت و آداب و رسوم مختلف شکل گرفته که هر یک از این اقوام تاریخ و فرهنگ خاص خود را دارند و باتوجه به این موضوع، در صنایع دستی و هنرهای سنتی توانمندی‌های بسیاری برای بروز و ظهور دارند. 

    حسینی تصریح کرد: صنایع دستی کشورمان دارای ظرفیت‌های بالایی است به طوری که محصولات تولیدی در این صنعت از استقبال عمومی بالای مردم داخل کشور و نیز توریست‌های خارجی قرار دارد که می‌طلبد اقدام برنامه جامعی برای تولید و معرفی این محصولات در کشور انجام شود.

    وی اضافه کرد: باید صنایع‌دستی را پلی میان فرهنگ و اقتصاد کشور دانست که با توسعه آن، نه تنها به کارآفرینی و اقتصاد همت گمارده‌ایم، گام بلندی هم در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایرانی برخواهیم داشت چراکه صنایع‌ دستی هم فعالیت و یک حوزه اقتصادی قلمداد می‌شود که هم می‌تواند روی رشد صادرات غیرنفتی کشور موثر باشد و زمینه کارآفرینی زیادی ایجاد کند و هم می‌تواند بستری برای معرفی بهتر و فراگیر فرهنگ و هنر ایران در داخل و خارج کشور باشد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشور در اراک گفت: سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور عصر امروز 23 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی واقع در سه راهی خمین رسما گشایش خواهد یافت.

    حسینی تصریح کرد: این نمایشگاه از 23 تا 27 مردادماه از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقمندان و عموم مردم خواهد بود که درآن مجموعه‌ای نفیس از تولیدات صنایع دستی کشوری در قالب غرفه‌های صنایع دستی عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت