برپایی ۲۸ امین نمایشگاه صنایع دستی از اول شهریور

عصر نمایشگاه- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی از اول تا هفتم شهریور در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

برپایی ۲۸ امین نمایشگاه صنایع دستی از اول شهریور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در این نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی نقاط مختلف کشور در بیش از 400 غرفه به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

    بهمن نامور مطلق افزود: این نمایشگاه ویترین صنایع دستی و نشان دهنده وضع صنایع دستی در کشور است.

    وی با بیان اینکه فروش تولیدات صنایع دستی موضوع مهمی برای تجاری سازی این صنایع است گفت: در حاشیه این نمایشگاه بخش‌های جنبی شامل آشناسازی کودکان با صنایع دستی، ارائه الگوی خانه ایرانی، تازه‌های کتاب با موضوع صنایع دستی و کلینیک طراحی برگزار می‌شود.

    نامور مطلق افزود: یکی از مشکلات جدی صنایع دستی نا آشنا بودن نسل جدید با این صنایع است به نوعی که توان تشخیص تولید داخلی از وارداتی را ندارد.

    وی گفت: در بخش الگوی خانه ایرانی نیز چیدمان صنایع دستی در منازل ارائه خواهد شد تا بازدیدکنندگان به شکل مطلوبی بتوانند از این صنایع در منازل خود استفاده کنند.

    نامور مطلق افزود: در بخش کلینیک طراحی نیز تعدادی از استادان طراحی حضور دارند که به ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات برای طراحی و فروش بهتر صنایع دستی کمک می‌کنند.

    اجرای طرح پیوند برای حمایت از صنایع دستی

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از مشکلات صنایع دستی در کشور نبود شرکت‌های واسطه‌ای برای پیوند میان مراکز تولید و فروش این صنایع است.

    نامور مطلق افزود: با توجه به این مشکل طرح پیوند را با هدف حمایت و فروش صنایع دستی اجرا کرده ایم.

    وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح، حصیر مورد توجه قرار گرفت گفت: در این طرح شرکت‌های خصوصی مراکز تولید حصیر را به مراکز فروش پیوند داده اند.

    نامور مطلق افزود: این شرکت‌ها با حضور در روستا‌ها و مراکز تولید صنایع دستی و همچنین خرید تضمینی، محصولات را در فروشگاه‌ها و جشنواره‌ها به فروش می‌رسانند.

    وی گفت: در مرحله بعدی این طرح علاوه بر حصیر، حوله تولیدی در استان‌های خراسان‌های رضوی، جنوبی، شمالی و سمنان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی افزود: در مراحل بعدی اجرای این طرح، رشته‌های دیگری به این طرح اضافه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت