خبری از محصولات چینی در نمایشگاه ملی صنایع دستی نیست

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی سازمان میراث گردشگری و صنایع دستی می گوید دایر شدن معاونت اقتصادی در وزارت خارجه دولت دوازدهم به توسعه اقتصادی و گسترش فروش صادرات و تجارت بین المللی صنایع دستی کشورمان کمک می کند.

خبری از محصولات چینی در نمایشگاه ملی صنایع دستی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایران آنلاین ؛ بهمن نامور مطلق در نشست خبری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت : صنایع دستی در این نمایشگاه ملی به جای دولت محور بودن بازار محور می شود .
    وی افزود: هدف ما تغییر ماهیت نمایشگاه از شکل ویترنی گذشته به سمت مردمی شدن است
    نامور تاکید کرد : 15 درصد از گردش مالی صنایع دستی در سال در نمایشگاه ها مشخص می شود و با شاخص هایی از قبیل فروش بازدید و استقبال معدل صنایع دستی کشور در این رواید مشخص می شود.
    وی خاطر نشان کرد : هر کدام از روزهای نمایشگاه به عناوینی مثل خانه ایرانی ، روز مجلس و صنایع دستی ، روز صنایع دستی دانش بنیان و ...اختصاص پیدا خواهد کرد
    وی یادآور شد : تلاش کردیم تا از ویژه خواری در نمایشگاه بیست و هشتم جلوگیری کنیم و برای همه فعالان فرصت یکسان فراهم کنیم .
    ** بازدید رییس جمهوری از نمایشگاه
    مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور ودبیر نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: غیر از غرفه های معمول 200 متر مربع به استان های محروم 50 درصد تخفیف پذیرش به برگزیدگان نمایشگاه قبل 37 غرفه به فعالان ممتاز بسته بندی و غرفه های لازم رایگان به حصیربافان هشت استان و 77 روستای هدف طرح اشتغال صنایع دستی اختصاص داده شده است.
    پویا محمودیان افزود: اولین بار است که یک کمیته نظارت هفت نفره در نمایشگاه مستقر هستند .
    وی ادامه داد : فضایی را تحت عنوان ' خانه ایرانی ' اختصاص دادیم خانه ای که از 0 تا 100 آن به طور کامل ازصنایع دستی تشکیل شده است و با دوهدف مهم الگوسازی برای زوج های جوان و الگو سازی برای چیدمان صنعت هتل سازی کشور طراحی شده است .
    محمودیان ادامه داد: در این نمایشگاه یادبودهایی برای شهید محسن حججی و پروفسور مریم میرزا خانی برگزار خواهد شد و یک روز با حضور ساره بیات سفیر صنایع دستی کشور به پیوند با سینماگران اختصاص پیدا می کند.
    وی خاطر نشان کرد : رییس جمهوری قول داده است که از نمایشگاه ملی امسال دیدن می کند ضمن اینکه امسال میزبان هیاتی از تجار ایرانی مقیم کانادا نیز خواهیم بود.
    محمودیان یادآور شد: دو شعار اصلی خانه ایرانی- صنایع دستی ایرانی و توسعه پایدار ، صنایع دستی و اقتصاد خلاق در این رواید دنبال می شود و برای اولین بار در خانه ایرانی آثاری از هنرمندان شاخصی چون پرویز تناولی ، محمد احصایی و پرویز کلانتری به نمایش در می آید.
    ** هم آفرینی صنایع دستی کودکان
    مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی نیز گفت : در غرفه های ویژه هفت فعالیت صنایع دستی برای کودکان ترتیب داده شده و برای هم آفرینی آنان در کارگاه زنده با وزارت آموزش و پرورش همکاری داریم .
    علی حاجی چیزری اضافه کرد: در همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز برای اولین بار از عروسک هایی با لباس محلی استفاده می شود.
    ** نظارت دقیق برای جلوگیری از ورود محصولات چینی
    مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی گفت : به دلیل اهمیت بسته بندی 37 غرفه به تولید کنندگان و کسانی که در بسته بندی نوآوری فعالیت دارند اختصاص داده می شود .
    فریدون میرزالو تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود محصولات متداول چینی و غیر ایرانی 6 تیم فنی نظارت خواهند کرد به علاوه طراحی نرم افزار تلفن همراه زبردستان که معرف مشخصات محصول و تولید کننده است و اختصاص 82 متر مربع به کارگاه های تولیدی زنده از 75 روستای هدف گردشگری و اشتغال زایی از مهم ترین اقدامات ما دراین بخش خواهد بود.
    بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از اول تا هفتم شهریورماه با مشارکت بخش های بازرگانی فعال، واحدهای صنفی، فروشگاه های اینترنتی، صادرکنندگان، شرکت های فعال در حوزه صنایع دستی در سالن شماره 8 و 9 و سری 25 (A.B.C) محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
    این نمایشگاه شامل 5 هزار و 100 مترمربع و 425 غرفه از31 استان است.
    دربیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی 100 متر مربع فضای رایگان اختصاصی به استانهای محروم و100 متر مربع فضای اختصاصی به حصیربافی برای 8 استان و 82 متر مربع فضای اختصاصی به روستاهای هدف (به تعداد 77 روستا)، 72 متر مربع برای معرفی قابلیت و توانمندی تبریز 2018 و شهر جهانی یزد و 100 متر مربع فضای اختصاصی خانه ایرانی و 30 متر مربع متراژ فضای اختصاصی برای آموزش کودکان اختصاص خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت