نمایشگاه سراسری آثار صنایع دستی وهنری بانوان در ساوه برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت:همزمان با آغاز هفته دولت نمایشگاه آثار صنایع دستی وهنری بانوان ساوجی برگزار می‌شود.

نمایشگاه سراسری آثار صنایع دستی وهنری بانوان در ساوه برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از تسنیم؛ حسین محمودی فردر، با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار صنایع‌دستی و هنری بانوان ساوجی اظهار داشت: نمایشگاه آثار صنایع دستی همزمان با آغاز هفته دولت و به منظور توانمند سازی بانوان یکم شهریور با مشارکت کمیسیون بانوان فرمانداری در فرهنگسرای ارشاد ساوه برگزار می شود

    وی افزود: این نمایشگاه در 16 غرفه و در زمینه‌های گلسازی، کار باچوب، خیاطی، عروسک‌بافی، تابلوفرش، عروسک نمد، طراحی رنگ روغن، کیف دوزی، میناکاری، بافندگی، سری‌دوزی، گلدوزی و... است.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها از یکم شهریور ماه لغایت هفتم شهریورماه صبح‌ها از ساعت 8 الی 14 و عصرها 19 الی 20 در فرهنسگرای ارشاد برگزار می‌شود که البته بازدید برای عموم آزاد است.

    محمودی‌فر بر اهمیت صنایع دستی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: صنایع دستی باتوجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن می‌تواند به‌عنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشورمان در سطح جهانی نقش ایفاء کند که سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در ذات صنایع دستی نهفته است.

    وی ادامه داد: اگر امروز ما به اتکاء درآمدهای ناشی از نفت و سایر فرآورده‌های آن نمی‌توانیم از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های غیرنفتی استفاده مطلوب کنیم به هیچ‌وجه نشان‌دهنده نبود یا کم ارزش بودن این قابلیت ها در کشور نیست و آن روزی که کشور از ذخایرنفتی تهی شود تنها چیزی که می‌تواند به داد کشور برسد و این تمدن بزرگ را صیانت و حمایت کند صنایع دستی است که ریشه در فرهنگ و تمدن این ملت دارد.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه عنوان کرد: ارزش بالقوه صنایع دستی ایران طوری است که اگر این صنایع ساماندهی و تقویت شوند و سرمایه‌گذاری لازم در مورد تولید آنها صورت گیرد با صادر کردن آنها به کشورهای دیگر می‌توان از صادرات نفت بی‌نیاز شد.

    محمودی‌فر بیان کرد:حمایت و توانمندسازی زنان کارآفرین در حوزه‌های مختلف منجر به اشتغال‌زایی و رسیدن به مسیر دست‌یابی به هدف‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود و همه مسئولان ذیربط در حوزه فرهنگی باید در تحقق این مهم کوشا باشند.

    وی ادامه داد: تقویت و حمایت از زنان کارآفرین گامی مهم در دستیابی به سیاست‌های دولت بوده و در این مسیر با حمایت از این قشر، گسترش حوزه‌های کارآفرینی و دستیابی به تولیدات داخلی و تقویت توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف را شاهد خواهیم بود و از معضلات اجتماعی نیز به تبع این مهم کاسته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت