استاندار خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بانک، بورس و بیمه مشهد:

صنعت و تولید باید از وابستگی صرف به بانک‌ها جدا شوند

عصر نمایشگاه- استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید صنعت و تولید را از وابستگی صرف به بانک‌ها جدا کنیم، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌ها نباید موجب شود که سرمایهها وارد وادی خرید و فروش ارز و سکه شده بلکه وارد حوزه تولید شود تا بتواند اشتغال ایجاد کند.

صنعت و تولید باید از وابستگی صرف به بانک‌ها جدا شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  نخست نیوز : علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران امسال سال دومی است که این نمایشگاه برگزار می شود که بنا بوده در قالب آن ظرفیتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
    وی افزود: در واقع سیاست کلی است که صنعت و تولید را از وابستگی صرف به بانک‌ها جدا کنیم. از طرف دیگر کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌ها نباید موجب شود که سرمایه‌ها وارد وادی خرید و فروش ارز و سکه برود بلکه وارد حوزه تولید شود تا بتواند اشتغال ایجاد کند.
    استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این تولید و اشتغال باید به‌گونه‌ای باشد که هم برای تولیدکننده، هم برای سرمایه‌گذار و هم برای فرد شاغل، سود منطقی داشته باشد. در واقع تلاش ما این است که این امر را در یک چارچوب قانونیِ روشن مدیریت کنیم که مسائلی مانند راه‌اندازی برخی شرکت هایی که در سال‌های گذشته در استان ایجاد شد، مجدداً ایجاد نشود و با سازمان‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت نمی‌کنند، مواجه نشویم.
    رشیدیان در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس در دومین سال برگزاری خود با استقبال بیشتری شکل گرفته است، تصریح کرد:‌ هم تولیدکنندگان و هم مردم در این نمایشگاه به‌نوعی با روش‌های مالی و صنعت مالی و پولی آشنا شده و به نوعی آموزش می‌ّبینند. از سوئی دیگر این نمایشگاه سبب می‌شود که مردم بدانند چگونه سرمایه‌گذاری‌های صحیح، درست و قانونمند داشته تا با ضمانت‌های لازم سرمایه‌گذاری کنند بنابراین این آموزش عمومی بسیار برای مردم تاثیرگذار است و به‌نوعی فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.
    وی همچنین در ارتباط با بودجه نقدینگی استان خراسان‌رضوی در قالب کمک‌های فنی اعتباری گفت: بودجه نقدینگی استان در قالب کمک‌های فنی اعتباری مشخص شده که امیدواریم با بانک‌ها بتوانیم به توافقی مشخص برسیم.
    استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد‌: به بانک‌ها اعلام شده که اگر هر بانکی بتواند با مشارکتی که ما داریم، تسهیلات بیشتری در این حوزه ارائه دهد، ما از آن استفاده خواهیم کرد، چراکه یک رقم مشخص برای این اعتبارات وجود دارد که بانک‌ها می‌توانند در این حوزه رقابت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت