نمایشگاه گیمزکام، فرصتی برای درخشش ایران در صنعت بازی های رایانه ای

عصر نمایشگاه- بازی سازان ایرانی در صنعت بازی های رایانه ای توانسته اند توانایی ها و محصولات خود را برای حضور در بازارهای جهانی معرفی و در این صنعت جایگاه خوبی کسب کنند.

نمایشگاه گیمزکام، فرصتی برای درخشش ایران در صنعت بازی های رایانه ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، شهر کلن از 31 مرداد ماه میزبان نهمین نمایشگاه «گیمزکام» 2017 بود، رویدای که با حضور صدراعظم آلمان افتتاح شد.
    بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای ایران نیز در این رویداد برای هفتمین سال متوالی حضوری فعال داشت و 9 شرکت بازی ‌سازی ایرانی با حمایت این بنیاد، بازی ‌های خود را به ناشران و تولیدکنندگان بین ‌المللی برای فروش و یا همکاری‌ های دو جانبه معرفی ‌کردند.
    قائم مقام اجرایی بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره حضور ایران در این نمایشگاه افزود: هدف از حضور در این نمایشگاه، ایجاد بستری مناسب برای ارتباط دو جانبه بین ارائه ‌کنندگان خدمات، تولیدکنندگان و ناشران بین‌ المللی و داخلی بازی‌ های رایانه‌ ای است.
    فرزاد فتحی افزود: این بنیاد به عنوان یک نهاد حمایتی، امسال شرایط حضور 9 شرکت بازی‌ سازی را در این نمایشگاه فراهم کرده تا نشر محصولات فرهنگی ایران را در بازارهای جهانی تسهیل کند.
    یکی از فعالیت‌ های غرفه ایران در نمایشگاه گیمزکام 2017، معرفی نمایشگاه و همایش بازی‌ های رایانه ‌ای تهران در سال 2018 است که برای دومین دوره تلاش دارد تا بتواند موانعی را که بر سر راه ارتباط بازی ‌سازان ایرانی با ناشران بین ‌المللی و نیز ورود آنها به بازارهای جهانی وجود دارد، کاهش دهد.
    مشاور امور بین ‌الملل بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف حضور در این نمایشگاه معرفی نمایشگاه و همایش بازی ‌های رایانه‌ ای تهران 2018 (TGC 2018) است.
    مهرداد آشتیانی ادامه داد: جدای از مکاتبات لازم با شرکت‌ های بین ‌المللی نیاز است تا با برگزاری جلسات حضوری با ناشران، توسعه ‌دهندگان و ارائه دهندگان بین‌ المللی خدمات در زمینه بازی‌ های دیجیتال، توجه شرکت‌ های بین ‌المللی را جلب کنیم و در نهایت نمایشگاه «تی جی سی» - TGC - در سال آینده را با حضور حداکثری و تنوع بیشتر کشورهای مختلف برگزار کنیم.
    وی افزود: نمایشگاه گیمزکام به دلیل اینکه همه اعضای خانواده هنر - صنعت بازی‌ های دیجیتال جهان در آن گردهم می ‌آیند، بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است تا با معرفی ظرفیت ‌ها و توانایی ‌های خود در این زمینه، زمینه بهره ‌مندی بازی‌ سازان ایران از بازار پرسود بازی‌ های دیجیتال دنیا را فراهم کند.
    اولین نمایشگاه و همایش بازی ‌های رایانه ‌ای تهران (TGC) تیر ماه با حضور 120 شرکت برگزار شد و بازی ‌سازان ایرانی توانستند با برقراری ارتباط مستقیم در این نمایشگاه، توانایی‌ها و محصولات خود را برای حضور در بازارهای جهانی معرفی کنند.
    نمایشگاه گیمزکام از 31 مرداد تا 4 شهریور ماه در شهر کلن آلمان برپا بود و در آن کشورهای مختلف از جمله، کانادا، انگلیس، فرانسه، کرده جنوبی، چین، ایتالیا و ایران حضور داشتند.
    جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نماینده خاورمیانه در این نمایشگاه حضور داشت و تا کنون هیچ‌ یک از کشورهای خاورمیانه به جز ایران در این رویداد حضور نداشته ‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت