نخستین نمایشگاه صنایع دستی حصیری خوزستان در خرمشهر افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نخستین و حجیم ترین نمایشگاه صنایع دستی حصیری استان خوزستان حاصل کار هنرمندان آبادانی، خرمشهری و مینوشهری در خرمشهر افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه صنایع دستی حصیری خوزستان در خرمشهر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از مهر، به مناسبت هفته دولت پیش از ظهر امروز نخستین نمایشگاه حصیر استان خوزستان با 600 قطعه حصیر حاصل دست هنرمندان حصیر بافت آبادان، خرمشهر و مینوشهر با حضور مسئولان محلی در تالار فانوس شهرستان خرمشهر افتتاح شد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر در حاشیه آیین افتتاحیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این نمایشگاه 13 صنعتگر حصیر باف از آبادان، خرمشهر و مینوشهر و روستاهای اطراف شرکت کردند.

    سجاد پاک گوهر افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی معاونت صنایع دستی کشور به نام سال حصیر نامگذاری شده است تلاش شد صنایع حصیری از سه شهرستان  و روستاهای اطراف جمع آوری شود.

    وی از ایجاد اشتغال به عنوان نخستین هدف از راه اندازی این نمایشگاه یاد کرد و گفت: هدف اصلی از ایجاد این نمایشگاه در مرحله نخست ایجاد اشتغال است و با توجه به توسعه جاذبه های گردشگری در منطقه می توان با استفاده از مواد اولیه که به فراوانی یافت می شود توسعه صنعت تولید حصیر را شاهد بود.

    رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر  از تلاش برای توسعه صنایع دستی حصیری خبر داد و اظهار کرد: توسعه صنایع دستی رسالتی است که بر عهده میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است و توسعه آموزش های صنایع دستی به ویژه صنعت حصیر بافی جز برنامه های اصلی سازمان است.

    پاک گوهر با بیان اینکه امروز و در محل نمایشگاه نیز کارگاه زنده آموزش حصیر بافی با حضور حصیربافان منطقه برگزار شده است، افزود: یکی از اهداف راه اندازی و ترغیب نسل امروز به فراگیری آموزش های مرتبط با حصیر نیز برگزاری چنین نمایشگاهی بود.

    وی به فراهم کردن بازار فروش این صنایع حصیری نیز اشاره کرد و گفت: چون منطقه گردشگری است می توان علاقمندان زیادی را به سمت تهیه این صنایع سوق دهد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر. در ادامه اظهار کرد: امروز نیز بیشتر رستوران داران و هتل داران آبادان و خرمشهر به این نمایشگاه دعوت شدند تا در تزئنات داخلی هتل و رستوران های خود از این صنایع دستی بومی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت