پایان دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مشهد

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس با تقدیر از شرکت‌کنندگان برتر به‌کار خود پایان داد.

پایان دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  فرینا، دومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد‌ که از 2 تا 5 شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار شد همزمان با تقدیر از شرکت‌کنندگان برتر و غرفه‌داران به کار خود پایان داد.
    مدیر دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌رضوی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه با بیان اینکه دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی برای اعتمادسازی خراسانی‌ها جهت سرمایه‌گذاری بود، گفت: با توجه به ناآگاهی نسبت به فعالیت بورس، نیازمند نوعی فرهنگ‌سازی هستیم و باید این فرآیند آموزشی را از کودکان شروع کنیم.
    شکوه میرشاهی با بیان اینکه افراد متضرر به‌دلیل ناآگاهی از اینکه کجا سهام بخرند و سرمایه‌گذاری کنند، دچار مشکل می‌شوند، افزود: اگر کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند با دید اقتصادی و آگاهی کامل از نحوه و فعالیت بورس وارد شود، ضمن سرمایه‌گذاری می‌تواند به سود دلخواه نیز برسد.
    میرشاهی گفت: هم شرکت‌های بزرگ و هم مردم با حضوری پرشور و کم‌نظیر در این نمایشگاه اعتماد خود را به صنعت مالی و سرمایه‌گذاری در بورس نشان‌ دادند و به‌واقع نمایشگاه بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرصت خوبی جهت اعتمادسازی مجدد مردم و سرمایه‌گذاران شد.
    عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین بازار سرمایه‌گذاری در مشهدمقدس بحث گردشگری است، گفت: در حال حاضر ساخت و ساز در این شهر به‌حدی رسیده که دیگر توجیه اقتصادی ندارد. از همین حیث با وجود سالانه 25 میلیون زائر و گردشگر داخلی و 2.5 میلیون گردشگر خارجی مهم‌ترین مزیت شهر مقدس مشهد «بحث گردشگری» است.
    امیر شهلا افزود: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و به‌ویژه پتانسیل‌های بهره‌بردار محور در مشهد باید مورد اشاره مدیران استانی و مدیریت شهری مشهد قرار گیرد؛ در این راستا قطعاً نیاز به حضور بخش خصوصی داریم تا زیرساخت‌های صنعت گردشگری و توریسم مشهد را فعال کنیم.
    شهلا با تاکید براینکه در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی مشهد کاهش ضریب ماندگاری مسافران و زائران به 2.5 روز است، گفت: کاهش ضریب ماندگاری مسافر در مشهد نشان‌دهنده این است که کم‌کاری در حوزه گردشگری داشته‌ایم و بنابراین به جایی رسیدیم که اگر مسافر به مشهدمقدس وارد می‌شود دیگر انگیزه‌ای برای ماندگاری بلندمدت ندارد، به‌همین دلیل ترجیح ما این است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه‌های بهره‌بردار محور و گردشگری سرمایه‌گذاری داشته باشد.
    وی افزود: در این زمینه شهرداری مشهد می‌تواند با تعریف بسته‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به مشهد دعوت کند تا با مشارکت یکدیگر به اجرای پروژه بپردازند. از سوی دیگر امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت پایدار در موضوع سرمایه‌گذاری در چندسال اخیر در مشهدمقدس مغفول واقع شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران امروز در اصفهان، شیراز، تبریز و حتی در دبی سرمایه‌گذاری می‌کنند حال آن‌که برگردانندن سرمایه‌گذار کار بسیار سختی است چراکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با کوچکترین خطری خود و سرمایه‌شان را منتقل می‌کنند.
    عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید خودمان با سرمایه‌گذار وارد شراکت شویم تا سرمایه‌گذار بداند امنیت پایدار سرمایه‌گذاری در مشهد وجود دارد؛ امیدواریم در این راستا معاونت اقتصادی آینده شهرداری مشهد آینده با اصل قراردادن این چند محور بتواند رونقی را در حوزه سرمایه‌گذاری پایتخت معنوی ایران اسلامی به‌وجود آورد.
    مجری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس نیز در این آئین اختتامیه این نمایشگاه با تاکید بر رشد 100 درصدی تعداد غرفه‌ها و شرکت‌کنندگان در دومین دوره برگزاری این نمایشگاه، گفت: هدف این نمایشگاه، ارتباط نزدیک‌تر با سهامداران، شفاف‌سازی فعالیت‌ها و تبادل اطلاعات با فعالان اقتصادی بود و از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های این نمایشگاه چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی را می‌توان تبیین هرچه بهتر جایگاه محوری نظام مالی در عرصه اقتصادی کشور و معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان موجود در این نظام در حوزه‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری عنوان کرد.
    مهرداد جهانتاب افزود:‌ در دومین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های تامین سرمایه بزرگی از جمله تامین سرمایه امید و گروه تامین سرمایه نوین؛ بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از جمله موسسه ملل، بانک کشاورزی، بانک ملی، استانداری خراسان‌رضوی و استانداری خوزستان، جمعی از فرمانداری‌های شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی و ادارات‌کل این استان و بیمه‌های صاحب‌نامی شرکت کردند.
    مجری برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهدمقدس ضمن اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیرامون موضوع بورس و سرمایه‌گذاری از سوی کارگزاری کشاورزی، گفت: همچنین در دومین دوره برگزاری این نمایشگاه منطقه ویژه اقتصادی سرخس، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و منطقه ویژه لامرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را معرفی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت