قائم مقام سازمان صنعت آذربایجان شرقی مطرح کرد

برگزار نشدن نمایشگاه‌های فصلی با تداوم رکود

عصر نمایشگاه- قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با رکود موجود نمایشگاه بهاره فقط در تبریز برگزار می‌شود و در سال آینده با ادامه روند فعلی و رکود حاکم بر کشور نمایشگاه‌های فصلی در کشور و استان دیگر برگزار نمی‌شود.

برگزار نشدن نمایشگاه‌های فصلی با تداوم رکود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،غلامعلی راستی در نشست خبری آغاز طرح های نظارتی نوروز 95 با اشاره به اینکه مشکل تعطیلی یا نیمه تعطیلی بازار تبریز در ایام گردشگر پذیر نوروز رفع شده است اظهار داشت: در جلساتی که با اصناف داشته‌ایم قرار بر رونق دادن این منطقه در نوروز شد تا اصناف از حضور گردشگران برای رونق اقتصادی استفاده کنند.

    وی با اشاره به ویژگی‌های بازار تبریز و ضرورت استفاده از ظرفیت نوروز برای رونق اقتصادی بازار افزود: 45 تیمچه فرش و بسیاری از اصناف مختلف را در بازار تبریز داریم که در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.

    قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در استان گفت: در نمایشگاه کالاها با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود که در شرایط اقتصادی کنونی برخی اصناف با تخفیف 20 درصد هم نمی‌توانند کالاهای خود را به فروش برسانند.

    راستی با تاکید بر اینکه صدور مجوز حراجی‌ها برای فروشگاه‌ها که با تخفیف مناسب کالای خود را به فروش می‌رسانند، جایگزین مناسبی برای برگزاری نمایشگاه های فصلی است تصریح کرد: با رکود موجود نمایشگاه بهاره فقط در تبریز برگزار می‌شود و در سال آینده با ادامه روند فعلی و رکود حاکم بر کشور نمایشگاه‌های فصلی در کشور و استان دیگر برگزار نمی‌شود.

    وی با یادآوری تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه خاطرنشان کرد: بازار روسیه فرصت بسیار ارزشمندی است که باید با رساندن سطح استاندارهای محصولات خود به استاندارهای اروپایی حضور قدرتمندی در بازارهای روسیه داشته باشیم.

    قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه میوه، سبزی و لبنیات مزیت صادراتی این استان به روسیه است ابراز داشت: صادرات آذربایجان شرقی به سایر کشورها از جمله عراق و آذربایجان نسبت به دیگر استان‌ها در شرایط مناسبی قرار دارد که باید برای افزایش آن بیش از پیش با بهبود کیفیت کالاها تلاش کنیم.

    راستی از فعالیت بیش از 150 هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: از این تعداد 15 هزار واحد بدون پروانه کسب هستند که با شناسایی آنها برای صدور مجوز یا تعطیلی آنها اقدام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت