معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش؛

توضیحات معاون گردشگری کیش درباره حاشیه‌های نمایشگاه آلمان

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، درباره حواشی پیش آمده برای غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری آلمان توضیحاتی داد و با اشاره به گفت: ما در دوران گذار به سر می‌بریم، باید حرکت‌های رو به جلو داشته باشیم، نه اینکه مدام چالش ایجاد کنیم که چرا این کار انجام نشد و شرایطی وجود دارد که ما مانند سایر کشورها نمی‌توانیم هزینه کنیم.

توضیحات معاون گردشگری کیش درباره حاشیه‌های نمایشگاه آلمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،محمد محب خدایی اظهار کرد: سالن ایران به روز افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری آلمان رسید، بدون آنکه مشکل خاصی پیش آید.

    او با بیان اینکه سالن ایران مطابق نقشه قبلی آماده شده است، افزود: آقایان شرکت کننده، نقشه سالن ایران را در نمایشگاه گردشگری آلمان دیده بودند، ما سالن فعلی را براساس همان نقشه آماده کرده‌ایم. هرچند یکسری از اِلمان‌هایی که در ایران ساخته شده بود در تصادف یکی از کامیون‌ها، آتش گرفت و ما نتوانستیم از آن‌ها در غرفه‌آرایی استفاده کنیم. جز این المان‌ها، کل سالن شبیه آن چیزی است که قبلا طرح آن ارائه شده بود.

    محب خدایی اضافه کرد: حدود پنج روز از کامیون حامل تجهیزات غرفه ایران خبر نداشتیم، بعد از پیگیری زیاد متوجه شدیم کامیون در کشور رمانی تصادف کرده، اما اطلاع نداشتیم چه وضعیتی دارد.

    وی درباره استفاده از مشاوره شرکت‌کنندگان با تجربه در غرفه‌آرایی به منظور پیشگیری از اتفاقات گذشته و همچنین به تصویر کشیدن کشوری آماده‌تر برای پذیرش گردشگران خارجی، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته یکسری از اقدامات در نمایشگاه آلمان منوپول شده بود، برای همین هم ما از غرفه‌ساز قدیمی استفاده نکردیم و شرکت‌های ذیربط ITB را برای آماده شدن سالن ایران، به کار گرفتیم.

    وی افزود: ساخت غرفه و اِلمان‌های مورد نظر ما در کشور آلمان دو تا سه برابر گران‌تَر می‌شد، برای همین قرار شد المان‌های اصلی در ایران ساخته شود. در واقع برخلاف تصور برخی، غرفه کاملا در ایران ساخته نشده بود، فقط یکسری المان را در داخل کشور ساختیم که برخی از آنها در تصادف کامیون، آسیب دید، البته نه همه آنها، چون المان‌هایی مثل سرستون های تخت جمشید و حافظیه را می‌توان در این سالن مشاهده کرد.

    معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درباره بازماندن غرفه سازها از نمایشگاه به دلیل عدم موفقیت در گرفتن ویزا، بیان کرد: مسئولیت دریافت ویزاها با ما (سازمان منطقه آزاد کیش) نبوده است. ضمن آنکه گروه غرفه‌ساز کاملا ایرانی نبود، فقط سه طراح اصلی، ایرانی بودند و قرار بود کارگرها از لهستان و ترکیه تامین شوند که در نهایت از شرکت آلمانی استفاده کردیم.

    او ادامه داد: اکنون که این اتفاق افتاده سازمان منطقه آراد متحمل خسارت نشده،چون این پیمانکار غرفه بوده که نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و باید خسارت ناشی از نرسیدن تجهیزات را پرداخت کند.

    محب خدایی، میزان خسارت وارد شده را اعلام نکرد و گفت: خسارت خاصی نیست که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

    او همچنین درباره معطل ماندن برخی اقلام خوراکی و تبلیغاتی در گمرک آلمان که قرار بود به این نمایشگاه برسد، اظهار کرد: گیر کردن این اقلام در گمرک به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند، شرکت دیگری برای این کار انتخاب شده بود که باید برای اقلام خوراکی مجوز بهداشتی می‌گرفت، البته این مشکل را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری و حل کرد.

    وی همچنین تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثانیه به ثانیه پیگیر حضور ایران در نمایشگاه آلمان بود و بر همه چیز نظارت داشت.

    شایان ذکر است ،پنجاهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری آلمان، معروف به بورس گردشگری با حضور شرکت‌کنندگانی از 180 کشور، از روز چهارشنبه، 19 اسفند فعالیت خود را در شهر برلین آغاز کرده، ایران که پیشنهاد شراکت در این نمایشگاه را برای سال 2018 میلادی دارد، امسال یک سالن 1180 متری را در اختیار گرفت. بنا بر اظهارات شرکت‌کنندگان ایرانی،در حالی که انتظار برای به تصویر کشیدن جایگاه تثبیت شده‌ای از ایران در گردشگری جهان می‌رفت، این سالن در وقت اضافه، آماده شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت