نمایشگاه دائمی نمایش توانمندیهای بانوان در مازندران نداریم

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: یک نمایشگاه دائمی برای نمایش توانمندیهای بانوان سرپرست خانوار در استان وجود ندارد و ایجاد آن از ضرورت‌هاست

نمایشگاه دائمی نمایش توانمندیهای بانوان در مازندران نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، مریم جمشیدی ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن شماره دو استانداری برگزار شد، کمبود یک نمایشگاه دائمی در حوزه توانمندی زنان خانه داراستان را از دغدغه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری عنوان کرد و افزود: از 24 تا 26 فروردین ماه 95 نمایشگاهی برای اولین بار  در استان درزمینهٔ توانمندی و تولیدات زنان سرپرست خانوار دایر خواهد شد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برنامه‌های علمی تحقیقاتی، جشنواره‌ها، نشست‌های تخصصی، خدمات رفاهی تفریحی برای زنان، برگزاری نمایشگاه را ازجمله برنامه‌های هفته زن عنوان کرد که از فروردین 95 آغاز خواهد شد و اظهار داشت: برنامه‌های دفتراموربانوان و خانواده استانداری، برنامه‌های کیفی است.

    وی بابیان این‌که چهار هزار و 250 برنامه در هفته زن با کمک دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود افزود: دوهزارو 755 برنامه با کمک دستگاه‌های اجرایی و مابقی با کمک فرمانداری‌ها  در این هفته برگزار می‌شود.

    وی بابیان این‌که مازندران درزمینهٔ توانمندی زنان سرپرست خانوار و آموزش زنان رتبه برتر را در کشوربدست آورده است گفت: هفت هزار و 100 زوج در 143 دوره تاکنون آموزش‌دیده‌اند و آموزش پنج هزار زن سرپرست خانوار نیز در سال 95 اجرا خواهد شد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از  تدوین سند جامع پیشگیری و کاهش بار اعتیاد در بانوان استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: این سند به‌صورت بومی، راهبردها و اقداماتی را درزمینهٔ پیشگیری در اختیار همه دستگاه‌ها قرار خواهد داد.

    وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: 60 میلیارد ریال اعتبار به اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت و سه میلیارد تومان دیگر درزمینهٔ اشتغال خانگی زنان  در سال 95 با این صندوق منعقد خواهد شد.

    جمشیدی خاطرنشان کرد: پاک‌سازی همه مناطق آلوده استان با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط انجام‌شده است که دفتر امور زنان و خانواده استانداری با برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد بازارچه‌های فروش چالش‌های این زنان را کاهش داده است.

    وی بابیان این‌که بحث طلاق در کل کشور قابل‌تأمل است افزود: افزایش آمار طلاق در پنج سال اول زندگی و در میان تحصیل‌کرده‌ها بیشتر است که کارهای فرهنگی و آموزش‌ها باید در سرفصل برنامه‌های خانواده قرار گیرد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان داشت: کارهای فرهنگی نتیجه سال‌ها و دهه‌ها است که برای به بار نشستن نیازمند زمان است.

    جمشیدی مهم‌ترین علل طلاق در استان را اعتیاد عنوان و تصریح کرد: بااطلاع رسانی، آگاه‌سازی و افزایش امکانات زیرساختی در این زمنیه و کمک دستگاه‌ها به‌پیش رفته‌ایم وتا وقتی‌که فرهنگ در سرفصل برنامه‌ها نباشد در همه زمینه‌ها آسیب‌پذیر خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت