مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی نوروزی در شهرستان های آذربایجان شرقی

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه های ویژه صنایع دستی در ایام عید نوروز در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی نوروزی در شهرستان های آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،فرزین حق پرست گفت: نمایشگاه های صنایع دستی در استان با همکاری فعالان صنایع دستی از دوم تا 12 فروردین ماه 94در تبریز و سایر شهرستان های استان از جمله مرند، اسکو، آذرشهر، عجب شیر و بناب برگزار می شود.

    وی افزود: مرکز تجارت جهانی تبریز واقع در کوی ولی عصر، عمارت شهرداری تبریز و خانه کلکته چی به عنوان سه مکان اصلی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در نظر گرفته شده اند و در ایام عید آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران نوروزی خواهند بود.

    حق پرست خاطرنشان کرد: همچنین در موزه آذربایجان، موزه مشروطه، موزه قاجار، خانه تاریخی حیدر زاده و موزه زنده سفال نیز به منظور حمایت از هنرمندان استان و سهولت دسترسی گردشگران، غرفه های فروش صنایع دستی دایر می شود.

    وی با اشاره به حضور گسترده گردشگران در ایام نوروز در استان، برپایی چنین نمایشگاه هایی را در راستای معرفی صنایع دستی استان به گردشگران ضروری دانست و بر لزوم ارائه آثار شاخص و مطرح صنایع دستی در این نمایشگاه ها تأکید کرد.

    حق پرست با ابراز خشنودی از رویدادهای فرهنگی سال 94 در حوزه صنایع دستی و گردشگری، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، انتخاب تبریز به عنوان شهرجهانی فرش دستباف و کسب 97 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمالغرب کشور را نشانگر ظرفیت بالای استان برای حضور پر رنگ در عرصه های ملی و بین المللی عنوان کرد.

    وی با اشاره به سهم بالای هنرمندان شهرستانی در دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به خصوص اهر و مراغه، بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان های استان با توجه به توانمندی های بسیار آنها تأکید کرد.

    شایان ذکر است ،نمایشگاه های صنایع دستی تبریز از ساعت 10 تا 21 آماده پذیرایی از علاقه مندان و گردشگران نوروزی در ایام نوروز خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت