سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان در اصفهان گشایش یافت

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان، بازار، صادرات، تجهیزات و ماشین آلات و محیط زیست عصر چهارشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان افتتاح شد.

سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان در اصفهان گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه در زیرگروه های کارخانه های سیمان ، شرکت‌های مهندسی مشاور سازه، خدمات فنی و مهندسی، ماشین سازی، تأسیسات آب‌ رسانی، فیلتراسیون و محیط‌ زیست، اتوماسیون صنعتی، لوازم آزمایشگاهی، قطعات ریخته‌گری، کیسه‌های سیمان، معادن و شرکت‌های بازاریابی برپا شده است.

    در فضای سه هزار و 500 مترمربعی این نمایشگاه، 55 شرکت داخلی و خارجی از استان های مختلف ونمایندگان خدمات ومحصولات کشورهای فرانسه، سوئد، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، آمریکا، تایوان، استرالیا و امارات متحده عربی حضوردارند.
    ارائه راهکارهای کاهش آلایندگی هوا در کارخانه های تولید سیمان، حفظ محیط زیست، اشتغالزایی، افزایش صادرات، افزایش راندمان تولید داخلی، آشنایی شرکت های ایرانی با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت سیمان و بتن و ایجاد زمینه تبادل اطلاعات و تجربیات بین متخصصان و تولید کنندگان سیمان و بتن، مهمترین اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی سیمان اصفهان است.
    مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان اصفهان درآیین افتتاح این نمایشگاه، گفت:مهمترین راه برون رفت از شرایط کنونی صنعت سیمان و رکود ایجاد شده در آن صادرات است.
    محمد اسعدی افزود: صادرات در سال 95، هشت درصد کاهش داشته که عوامل مختلفی در آن دخیل بوده که مهمترین آن ازدست دادن صادرات به عراق به دلیل شرایط این کشورو بالا بردن میزان تعرفه وارداتی آن است.
    وی اضافه کرد: از دیگر عوامل کاهش صادرات سیمان، بالا بودن قیمت تمام شده و مشکلات حمل و نقل ( ریلی و دریایی) است.
    وی گفت: در کل کشور فقط پنج کارخانه امکان حمل و نقل ریلی دارد که 2 باب کارخانه از آنها در اصفهان است اما هزینه بالای استفاده از حمل و نقل ریلی توجیه اقتصادی استفاده از این سیستم را با مشکل مواجه می کند.
    اسعدی افزود: از دولت دوازدهم خواستاریم که با ارائه تسهیلات و سوبسید به استفاده از حمل و نقل ریلی و تجهیز و احیای بنادر و حمل و نقل دریایی صادرکنندگان را در تجارت جهانی و بالا بردن راندمان اقتصادی تولید داخلی یاری کند.
    وی گفت: با وجود اینکه در سال گذشته صنعت ساختمان با رشد منفی 15.8 درصد روبرو بود اما صنعت سیمان توانست تولید خود را (زیر ظرفیت اسمی) حفظ کند و این نمود بارز اقتصاد مقاومتی است.
    مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان افزود: در سال گذشته شصت و نیم میلیون تن سیمان و کلینکر در کشورتولید شد درحالیکه ظرفیت نصبی سیمان درکارخانه های کشور به 85 میلیون تن رسیده است.
    وی افزود: این بدان معنی است که 20 درصد ظرفیت کشور خالی مانده است.
    اسعدی اضافه کرد: استان اصفهان ظرفیت نصبی هشت میلیون تن سیمان دارد و در سال گذشته 17 درصد از کل تولید سیمان کشور در این استان انجام شده که بیش از 50 درصد تولیدات کشوری را شامل می شود.
    وی ادامه داد: این استان همچنین جزء بزرگترین تولیدکنندگان سیمان مخلوط در کشور است.
    برگزاری چهار کارگاه تخصصی با موضوع معرفی سیستم جدید 'سرامیک روتاری فیدر'، بررسی علل خرابی بیرینگ ها در صنایع، معرفی کلی تجهیزات تولیدی کمپانی Testing آلمان و همایش نکات فنی و اجرایی بتن ریزی، از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
    پیش بینی می شود در روزهای برگزاری این نمایشگاه چند هیأت تجاری و بازرگانی از کشورهای همسایه از نمایشگاه بازدید کرده و با تولید کنندگان سیمان کشور وارد مذاکره شوند.
    این نمایشگاه هر روز از ساعت 16 تا 22 در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان تا 11 شهریور ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت