برپایی نمایشگاه 'از ابریشم فاخر تایلند تا شاهکار فرش ایرانی' در بانکوک

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی تحت عنوان «از ابریشم فاخر تایلند تا شاهکار فرش ایرانی» برای معرفی فرش دستباف ایران در بانکوک پایتخت تایلند برپا شد.

برپایی نمایشگاه 'از ابریشم فاخر تایلند تا شاهکار فرش ایرانی' در بانکوک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  ایرنا، در آیین گشایش این نمایشگاه که تا روز یکشنبه ادامه دارد مقامات وزارتخانه های امور خارجه، کشاورزی و تعاون تایلند، دیپلمات ها و نمایندگان برخی سازمان های بین المللی مقیم بانکوک و تعدادی ازایرانیان مقیم و علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی از تایلند و سایر کشورها حضور داشتند.
    'محسن محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند طی سخنانی در این آیین با اشاره به مشترکات فرهنگی بین دو کشور، برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را در جهت نزدیک کردن مردم دو کشور بسیار مفید و ارزشمند دانست.
    وی همچنین استقبال مقامات و مردم تایلند از این نمایشگاه را نشانه ای از اقبال دولت و مردم این کشور جنوب شرق آسیا به هنر اصیل ایرانی دانست و ابراز امیدورای کرد با تمهیدات اندیشیده شده، مراودات فرهنگی بین دو کشور در همه ابعاد بیش از گذشته افزایش یابد .
    بلندپایه ترین دیپلمات ایرانی در تایلند همچنین از حضور مقامات این کشور از جمله مشاور وزیر خارجه، معاون مدیر کل منطقه ای وزارت امور خارجه و دبیر کل وزارت کشاورزی و تعاون تایلند در این نمایشگاه تشکر کرد
    'سونار چوجانگ' دبیر کل وزارت کشاورزی و تعاون تایلند نیز در سخنانی، با تمجید از هنر فرش ایرانی و اقدام ارزنده هنرمندان ایرانی در بافت پرتره 'هومیبول آدولیادج' پادشاه فقید تایلند، این اقدام را برای نزدیک کردن فرهنگ دو ملت تایلند و ایران مورد تقدیر قرار داد .
    وی همچنین ابراز امیدواری کرد اینگونه فعالیت های فرهنگی که با ابتکار هنرمندان و دوستداران توسعه روابط فرهنگی دو کشور صورت می گیرد، باعث افزایش مراودات و شناخت بهتر فرهنگ دو ملت شود.
    در این نمایشگاه از یک تابلو فرش نفیس که از چهره پادشاه فقید تایلند توسط هنرمندان تبریزی بافته شده بود ، رونمایی شد که به شدت مورد استقبال مقامات و شرکت کنندگان تایلندی قرار گرفت .
    همچنین در این نمایشگاه تعدادی از بانوان هنرمند کشورمان قطعاتی از موسیقی ملی و سنتی ایرانی را اجرا کردند.
    این نمایشگاه از روز پنجشنبه به ابتکار یک بانوی تایلندی علاقه مند به فرهنگ و هنر ایرانی برپا شد و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت