برنامه وزیر تعاون درخصوص افزایش نمایشگاه های صادراتی و تولیدی در بخش کشاورزی

عصر نمایشگاه- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز باید نقاط قوت و فرصت‌های جدیدی را به دست بیاوریم و تعاونی‌ها را افزایش دهیم و می‌توانیم تعاونی‌ها را در شهرها و مناطقی که رشد خوبی داشتند، گسترش دهیم.

برنامه وزیر تعاون درخصوص افزایش نمایشگاه های صادراتی و تولیدی در بخش کشاورزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌‎های تعاونی‌های کشور اظهار داشت: گاهی اظهار نظرهایی می‌شود مبنی بر اینکه به پای تعاونی‌ها قفل خورده و عملکرد مناسبی نداشتند، اما باید به جای بهره‌مندی از یک راه و روش از شیوه‌های جدید برای توسعه تعاونی‌ها استفاده کنیم.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اشتغالزایی یکی از برنامه‌‌های تعاونی ها است.
    وی افزود: یکی از ضرورت‌های برپایی نمایشگاه تعاون افزایش صادرات و تولید در بخش کشاورزی و رشد صنعت است، در این راستا در بخش صادرات و تولید تعاونی‌ها شاهد افزایش بودیم.

    ربیعی عنوان کرد: حتی تعاونی‌ها می‌توانند در سایر کشورها محصولات خود را عرضه کنند و با تعاونی‌های سایر کشورها مشارکت و تعامل داشته باشند، این در حالی است که در یکی از کشورهای آفریقایی شاهد حضور تعاونی ها در بخش کفش و شترمرغ بوده‌ایم که خوشبختانه بازار فروش این تعاونی‌ها خوب بوده است.
    وزیر تعاون و کار و اموراجتماعی گفت: ما باید یک راه بی‌بدیل برای گسترش تعاونی‌ها پیدا کنیم و باید تعاونی های مصرف را به تعاونی‌های تولید متصل کنیم.
    وی افزود: کشور استرالیا با توجه به اینکه امروز از رشد مناسبی برخوردار است، در زمان آغاز به کار خود در بخش تعاون از طریق تولید پشم به یک رشد چشمگیر رسید و به مرور زمان در بخش‌های دیگر نیز تعاونی هایی را تشکیل داده است، پس ما هم می‌توانیم حتی در بخش بسته‌بندی تعاونی‌هایی را ایجاد و محصولات را بسته‌بندی کنیم.
    ربیعی اذعان کرد: کارت خریدی قرار است به اعضای تعاونی ها اعطا شود تا بتوانند بر اساس نیاز خود از محصولات سایر تعاونی‌ها خرید کنند و با این کار به دنبال اتصال تعاونی‌ها به یکدیگر هستیم.
    وی در پایان عنوان کرد: زنجیره ای کردن تعاونی‌ها از برنامه های وزارت کار است و اشتغال و تعاون را باید به هم نزدیک کنیم، همچنین تعاون باید چند خروجی داشته باشد که این خروجی‌ها بتواند اشتغال، افزایش رفاه مردم و نهاد مدنی و روح جمعی را در بر گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت