برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب البرز با ۱۲۰ غرفه

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب البرز با ۱۲۰ غرفه از حضور ناشران بومی در این نمایشگاه خبر داد.

برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب البرز با ۱۲۰ غرفه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از مهر، علی خیلدار در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان البرز که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد، بابیان اینکه در آستانه برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز قرار داریم، اظهار کرد: کتاب امروز به‌عنوان محوری‌ترین اصل فرهنگ و هنر جامعه و یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی به شمار می‌آید.

    وی با اشاره به اینکه اُنس با کتاب سبب ارتقا و توسعه‌یافتگی جوامع خواهد شد، افزود: ترویج کتاب‌خوانی در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در بر خواهد داشت لذا توجه به این مقوله توسط اقشار مختلف مردمی و دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  توسعه زیرساختی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتاب را ضروری و حائز اهمیت برشمرد و گفت: از ظرفیت حامیان غیردولتی به‌موجب برگزاری نمایشگاه کتاب استان نیز استفاده خواهیم کرد.

    وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 120 غرفه جانمایی شده که آثار 220 ناشر در آن به نمایش گذاشته خواهد شد، اعلام کرد: 20 ناشر به‌صورت بومی و استانی 6 غرفه از این نمایشگاه را از آن خود خواهند کرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  با اعلام اینکه در این نمایشگاه 32 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته می‌شود، بیان کرد: هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز بااعتباری کمتر از 500 میلیون تومان؛ روز 19 شهریور با حضور معاون وزیر افتتاح خواهد شد.

    خیلدار به ظرفیت‌های موجود در البرز در حیطه هنر ازجمله تئاتر اشاره کرد و گفت: هفتمین جشنواره تئاتر استانی البرز نیز از تاریخ 25 لغایت 28 شهریور در استان برگزار می‌شود بدون شک ترویج و توسعه فعالیت‌های هنری در استان به عزم جدی نیاز دارد چراکه زبان هنر بهترین زبان برای حل مشکلات مردم در جوامع کنونی به شمار می‌آید.

    وی با اشاره به اینکه امروز حوزه فرهنگ و هنر استان البرز به جهاد فرهنگی نیازد دارد چراکه به‌واسطه این مهم می‌توان ضعف را برطرف کرد، افزود: در البرز عزم جدی برای رفع موانع و مشکلات بخش فرهنگ و هنر وجود دارد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در حاشیه نمایشگاه کتاب البرز کارگاه‌های نقد کتاب و کارگاه شعر کودکان برگزار می‌شود.

    خیلدار  اعلام کرد: خارج از نمایشگاه کتاب البرز حدود 50 غرفه برای عرضه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار جانمایی شده است تا شهروندان بتوانند به‌راحتی دسترسی لازم برای خرید مایحتاج فرزندان خود در آستانه ماه مهر را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت