آغاز نمایشگاه کتاب مسکو با حضور ۶۴ کشور

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو با شرکت بیش از ۶۰۰ ناشر روس و خارجی از جمله چند موسسه ایرانی روز چهارشنبه گشایش یافت.

آغاز نمایشگاه کتاب مسکو با حضور ۶۴ کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، سی امین نمایشگاه پنج روزه کتاب روسیه در مجموعه سرپوشیده نمایشگاهی این کشور در پارک «ودنخا» مرکز مسکو به وسعت حدود 36 هزار مترمربع و نیز محوطه پیرامونی برپا شده است.
    این نمایشگاه هر ساله در نخستین چهارشنبه ماه سپتامبر (آغاز فصل پاییز و سال تحصیلی روسیه) با مسئولیت آژانس فدرال مطبوعات و ارتباطات جمعی این کشور گشایش می یابد و سازمان دولتی نمایشگاههای بین المللی کتاب مسکو نیز برگزار کننده است.
    در این دوره از نمایشگاه افزون بر حضور گسترده ناشران روسی، فعالان نشر از 63 کشور از جمله ایران، آمریکا، کوبا، بلاروس، چین، ترکیه و همچنین کشورهای آسیای میانه و قاره های اروپا و آفریقا شرکت دارند و نزدیک به 100 هزار عنوان کتاب عرضه شده است.
    در چارچوب برنامه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو، برنامه های فرهنگی گوناگونی ازجمله رونمایی از کتاب های جدید، برگزاری نشست های تخصصی، کارگروههای مباحث بازار نشر و میزگردهای فرهنگی پیش بینی شده است و همچنین و شماری از نویسندگان و شخصیت های فرهنگی روس نیز با علاقه مندان امور فرهنگی دیدار و کتاب های خود را معرفی می کنند.
    سازمان «فستیوال ادبیات ملی اقوام روسیه» نیز میهمان ویژه نمایشگاه امسال است که برنامه های فرهنگی را برای آشنایی شرکت کنندگان با فرهنگ اقوام این کشور اجرا می کند.
    همچنین برنامه ویژه ای به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس تالار کتاب مسکو در نمایشگاه بین المللی تدارک دیده شده است.
    ناشران ایرانی نیز در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو با برنامه ریزی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی و موسسه نمایشگاههای فرهنگی حضور دارند.
    در غرفه ایران صدها عنوان کتاب در زمینه‌های ایران‌شناسی، هنر، ادبیات، کودک و نوجوان، دین و دفاع مقدس به نمایش گذاشته ‌شده است.
    معرفی نمایشگاه کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی و بین المللی برای حضور در آن، همکاری در حوزه نشر با استفاده از فرصت بین المللی نمایشگاه کتاب مسکو، ارائه طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب ایرانی به زبان های مختلف و برگزاری روز ایران از جمله برنامه‌های پنج روزه غرفه جمهوری اسلامی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت