اکسپو۲۰۱۷ آستانه فرصت توسعه همکاری های بین المللی قزاقستان شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین المللی اکسپو۲۰۱۷ آستانه با شعار «انرژی برای آینده» که از سه ماه پیش در پایتخت قزاقستان دایر است، فرصتی بی نظیر برای همکاری قزاقستان با کشورهای مختلف ازجمله جمهوری اسلامی ایران شده است.

اکسپو۲۰۱۷ آستانه فرصت توسعه همکاری های بین المللی قزاقستان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاهببه نقل از  ایرنا، بنا به اطلاعات خبرگزاری قازاینفورم قزاقستان، 115 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران و 22 سازمان بین المللی در اکسپو 2017 تازه ترین دستاوردهای خود را در حوزه انرژی به نمایش گذاشتند.
    نمایشگاه اکسپو2017 که امسال آستانه پایتخت قزاقستان میزبان آن بود در فضایی به مساحت بیش از 150هزار متر مربع دایر شده است.
    دولت قزاقستان امیدوار است از ظرفیت های این فرصت برای جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه فناوری های پیشرفته با استفاده از شرکت های خارجی در عرصه انرژی بهره بگیرد.
    به گزارش قازاینفورم، این نمایشگاه که از 20 خرداد برابر با دهم ماه ژوئن گذشته آغاز بکار کرده و یکشنبه هفته آینده به کار خود پایان می دهد، موفق بود و بیش از سه میلیون نفر از آن بازدید کردند.
    برگزاری چنین برنامه ای در پایتخت قزاقستان، یک اقدام بدون ناکامی برای این جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی بود که آغاز بلندپروازانه آن در جهان بدون پاسخ نماند.
    قزاقستان به پیشرفت‌های قابل‌ ملاحظه دست‌یافته و با گذر آشکارا از وابسته‌بودن به نفت، به‌سوی منابع انرژی پاک توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرد.
    توریسم، بخش دیگر نمایشگاه است که قزاقستان می‌خواهد از آن استفادۀ بیشتری کند و برای بازدیدکنندگان حتی در پایگاه فضایی «بایکانور» روسیه باز بود.
    دولت قزاقستان همچنین امیدوار است با برگزار این نمایشگاه بین المللی و ارائه فرصت های همکاری به کشورهای مختلف جهان، تا 20 هزار فرصت شغلی فراهم کند.
    جمهوری اسلامی ایران نیز با مشارکت فعال در نمایشگاه اکسپو 2017 آستانه پاویونی به مساحت تقریبی 550 متر مربع را در اختیار دارد.
    هدف از این حضور که با مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت شکل گرفته، افزایش صادرات کالاهای صنعتی و مرغوب و رشد گردشگری خارجی با نمایش فرهنگ و سنن ایران است.
    انتظار می رود با توجه به برگزاری موفق نمایشگاه اکسپو2017 آستانه، همکاری های قزاقستان با کشورهای پیشرفته از جمله ایران و روسیه به عنوان کشورهای همسایه توسعه بیابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت