در موزه ملی ایران برگزار می شود

نمایشگاه عکس‌هایی متفاوت از تخت جمشید

عصر نمایشگاه- یک هنرمند در عکس‌های خود از تخت جمشید، روایت تازه‌ای از این مکان را در نمایشگاهی پیش چشم مخاطب قرار داده است.

نمایشگاه عکس‌هایی متفاوت از تخت جمشید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،داریوش محمدخانی درباره‌ی برپایی تازه‌ترین نمایشگاه عکس‌هایش اظهار کرد: 122 عکس در ابعاد 100.70 سانتی‌متر در این نمایشگاه ارائه شده‌اند که موضوع همه‌ی آن‌ها تخت جمشید و نقش‌برجسته‌های آن است که با یک تم بسیار مخصوص عکاسی شده‌اند.

    او ادامه داد: در این عکس‌ها سعی شده چیزی به‌نمایش گذاشته شود که مخاطب آن را در بازدید از تخت جمشید نمی‌بیند. برای رسیدن به این منظور، از تم سیاه و سفید استفاده کرده‌ام تا آنچه به‌نمایش گذاشته می‌شود متفاوت باشد.

    این عکاس همچنین به سبک کاری‌اش اشاره کرد و گفت: سبک عکاسی من، متافیزیکی و ماوراء‌الطبیعه است. این سبک را از 16 - 17 سال پیش آغاز کرده‌ام و در ابتدا در عکاسی طبیعت به کار گرفتم. سپس آن را به عکاسی مستند اجتماعی و پرتره نیز وارد کردم و اکنون هم آن را می‌توان در عکاسی از تخت جمشید دید.

    محمدخانی ادامه داد: می‌خواهم در کارهایم نوع نگاه شرقی، بخصوص نگاه ایرانی وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال در شعرهای حافظ یک نوع بی‌زمانی و بی‌مکانی وجود دارد که هر کسی با روحیات مخصوص به خود می‌تواند از آن بهره بگیرد. من هم سعی می‌کنم در عکس‌هایم این بی‌زمانی و بی‌مکانی را داشته باشم.

    گفتنی است ،داریوش محمدخانی متولد سال 1351 در آباده و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ ارشد رشته عکاسی است. او از سال 1374 در این رشته تدریس می‌کند و تا کنون 15 نمایشگاه انفرادی از آثارش برپا کرده است.

    شایان ذکر است ،نمایشگاه عکس‌های این هنرمند که به اهتمام کوروش محمدخانی (باستان‌شناس) برگزار شده از 24 اسفند تا 25 فروردین‌ماه 95 از ساعت 8 تا 17 در موزه ملی ایران به نشانی خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر برپاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت